וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי משיב אש: "התנהלותו של ברק פגעה בצבא"

גלעד גרוסמן

14.8.2013 / 15:29

לאחר פרסום טענות שר הביטחון לשעבר בדבר "התנהלות עבריינית" של אשכנזי, במחנה של הרמטכ"ל לשעבר לא מתמהמהים ומתקיפים בחזרה. "יש לחקור דווקא את התנהלותו הפסולה של ברק"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

לאחר פרסום טענותיו הקשות של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בדבר "התנהלות עבריינית" של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, בוחרים עורכי דינו של אשכנזי להשיב באש. הבוקר (רביעי) פורסם כי ברק טען בתצהיר שהוגש לבית המשפט בלוד כי מדוח מבקר המדינה שעסק בפרשת הרפז עולה כי אשכנזי "עמד בראש קבוצה של קצינים בכירים, מספר אזרחים וקציני מילואים אשר פעלה באופן פסול כדי למנוע הליך חוקי של מינוי רמטכ"ל לצה"ל ונגד הדרג המדיני, תוך שימוש בכלים והתנהגות עבריינית לכאורה". התצהיר הוגש לבית המשפט במסגרת תביעה של דובר צה"ל לשעבר, תת-אלוף (במיל') אבי בניהו נגד העיתונים ידיעות אחרונות והארץ וחברת הפרסום מקאן-אריקסון.

דו"ח המבקר: אשכנזי אחראי לאיסוף המידע נגד ברק. גדעון צנטנר
יחסי עבודה עכורים ביותר. ברק ואשכנזי/גדעון צנטנר

בתגובה לדברי הביקורת הקשים של ברק, מסרו עורכי דינו של אשכנזי, שרון קלינמן ומיכאל נאור, הודעה הדוחה את טענותיו ומפנה את חיצי הביקורת בחזרה אל ברק עצמו. קלינמן ונאור טוענים בשמו של אשכנזי להתנהלות פסולה של שר הביטחון לשעבר, התנהלות אשר נמתחה עליה ביקורת מצדו של מבקר המדינה. "אתמול ברק הגיש תצהיר שבו חזר בדיוק על הטענות שנדחו על ידי שני מבקרי מדינה, מתוך תקווה כי בדיקה נוספת על ידי גורם אחר תשנה את המסקנות", נכתב בהודעת עורכי הדין, "אנו בטוחים שלא כך יהיה. מבקר המדינה קבע מפורשות שלא היה פוטש, שאשכנזי לא היה מעורב בטרפוד המינוי של גלנט ושלא היה מעורב בהכנת המסמך, בזיופו או בהדלפתו, וזאת אחרי שנבדקו בין היתר מאות שעות הקלטות של לשכת אשכנזי".

באי כוחו של אשכנזי ממשיכים וטוענים: "החזרה האובססיבית של ברק על טענות נגד אשכנזי שנבדקו ונדחו משקפת גם את אופן התנהלותו כשר ביטחון מול הרמטכ"ל. ואמנם מבקר המדינה קבע ממצאים חמורים אודות אופן התנהגותו של שר הביטחון כלפי הרמטכ"ל, לרבות שורה של מהלכים פסולים שנקט ואשר פגעו בצבא, כגון עיכוב מינויים של קצונה בכירה במשך כשנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהלות עבריינית". הרפז, אשכנזי ווינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדעתם, לא התנהלותו של אשכנזי היא זו שצריכה להיחקר, אלא "מן הראוי היה כי שר הביטחון יספק בתצהירו הסבר להתנהגות פסולה זו במקום למחזר טענות שנדחו. אנו מצפים כי במהלך החקירה, יחקרו גם כל אותם מהלכים פסולים של שר הביטחון לשעבר אשר הביאו בפועל לפגיעה בתפקוד הצבא".

עימות נוסף זה בין ברק ואשכנזי מגיע כשבועיים בלבד לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על הרחבת החקירה בנושא פרשת הרפז והעברתה לידי המשטרה מהמשטרה הצבאית. זאת, לאחר שחומרי חקירה חדשים שהגיעו לידי היועץ המשפטי לממשלה מעלים חשדות ל"התנהגות שאינה הולמת" בגין מעשים שבוצעו לכאורה בלשכת הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי.

בניהו: "תצהירו של ברק בחלקים רבים אינו אמת"

גם בניהו לא נותר חייב, והגיב בנושא תוך שהוא תוקף את התנהלותו של שר הביטחון לשעבר. "תצהירו של ברק בחלקים רבים אינו אמת. תמוהה בעיניי העובדה, ששר הביטחון לשעבר אהוד ברק, נחלץ לסייע בהתנדבות למי שהשמיץ אותי בעילום שם וחתם על מודעה אנונימית".

"זאת ועוד", המשיך בניהו, "אזכיר את שמקאן אריקסון, ועתה גם אהוד ברק, מנסים לטשטש: הניסיון למנות את גלנט כרמטכ"ל הוא דוגמא למינוי כושל שהוביל אהוד ברק. שכן האלוף גלנט מונה על-ידי הממשלה לתפקיד הרמטכ"ל, למרות פרשת הרפז. אך מינויו כרמטכ"ל בוטל על-ידי הממשלה - לרבות ברק עצמו - לנוכח ביקורת חריפה של מבקר המדינה בדבר התנהלותו בפרשת קרקעות אחוזתו במושב ולנוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי המינוי אינו ראוי וכי ספק אם יעמוד במבחן בג"ץ. לכך אין בתצהירו של ברק קמצוץ של התייחסות".

"מכל מקרה, אני שמח על כך שיזדמן לנו בקרוב לחקור מעל דוכן העדים את מר אהוד ברק הפעם כאזרח מן השורה וללא חסינות ולהציג לו שורה ארוכה של שאלות אשר יש בהן עניין רב לציבור", הוסיף בניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully