וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"34 הרוגים בשבועיים": כך מחסלת ארה"ב את אל-קאעדה

גורמי ביטחון טענו כי רק אתמול חוסלו 12 חמושים חשודים בשלוש תקיפות מל"טים ברחבי תימן. דיווח: סניף אל-קאעדה במדינה יזם את הפיגוע שהוביל לסגירת הנציגויות האמריקניות

ארצות הברית הגבירה את השימוש במל"טים לצרכי חיסולים בתימן וחיסלה בתוך פחות משבועיים 34 בני אדם בתימן, ככל הנראה פעילי אל-קאעדה – כך אמרו הבוקר (שישי) גורמי ביטחון לסוכנות הידיעות AP. לדברי הגורמים, רק אתמול יצאו לפועל שלוש תקיפות של מל"טים שהביאו למותם של כ-12 חמושים. לדברי אחד הגורמים, כל התקיפות כוונו נגד כלי רכב באזורים מרוחקים והרריים, בהם על פי ההערכות מסתתרים חמשת המנהיגים הבכירים בארגון הטרור.

מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
ארה"ב הגבירה את החיסולים. מל"ט אמריקני/AP

הדיווח הראשון אתמול על תקיפת מל"ט היה אודות מכונית בה נסעו חמושים חשודים במחוז ואדי עוביידה, כ-175 קילומטרים ממזרח לבירה צנעא. לדברי גורם ביטחוני במדינה, בתקיפה זו נהרגו שישה חמושים. הוא הוסיף כי גופותיהם השרופות של החמושים נמצאו שכובות לצד המכונית. עוד אמר הגורם כי חמישה מההרוגים הם תימנים בעוד השישי הינו ככל הנראה אזרח של מדינה ערבית אחרת. בתקיפה השנייה אתמול, על פי הגורם, נהרגו שלושה חמושים לכאורה באזור אל-עיון שבמחוז הדרומי הדרמאוט. בתקיפה השלישית, גם היא במחוז הדרמאוט, נהרגו לדבריו שלושה חמושים נוספים.

עובדי קונסוליה אמריקנית בפקיסטן פונו מחשש לפיגוע

במקביל לאיום המתמשך מתימן, הורה לפנות בוקר הממשל האמריקני לפנות את כל אנשי הצוות שאינם מוכרחים להישאר בקונסוליה האמריקנית בעיר לחור שבצפון מזרח פקיסטן, ליד הגבול עם הודו. זאת, בהמשך לאזהרת המסע שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית שקראה לאזרחי ארה"ב שלא להגיע למדינה מחשש לפיגוע. באזהרת המסע שפורסמה באתר מחלקת המדינה נכתב כי הצעדים ננקטו בשל "איומים ספציפיים על הקונסוליה האמריקנית בלחור". דוברות השגרירות בפקיסטן אמרה כי לא ברור מתי תיפתח הקונסוליה מחדש.

כזכור, בתחילת השבוע סגרה ארה"ב 19 שגרירויות וקונסוליות במזרח התיכון, בהן גם השגרירות בתל אביב, בעקבות מידע מודיעיני לפיו אל-קאעדה מתכנן פיגועים במהלך חודש אוגוסט, בייחוד במזרח התיכון ובצפון אפריקה. לאחר שמוקדם יותר השבוע דווח כי סגירת השגרירות הייתה תוצאה של הוראה שהעביר מנהיג אל-קאעדה ויורשו של אוסמה בן לאדן, איימן א-זוואהירי, לבצע פיגוע, הבוקר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי את ההצעה לבצע פיגוע הייתה של זרוע אל-קאעדה בתימן, והיא "רק" אושרה על ידי א-זוואהירי.

גורם אמריקני בכיר אמר לעיתון כי השיחה שיורטה בין א-זוואהירי לראש הזרוע של הארגון בתימן, נאסר ווהישי, העלתה שהאחרון הוא שהציג את תכנית הפיגוע על מנת לקבל את הסכמתו של המנהיג – וקיבל אותה. "א-זוואהירי לא תכנן את המזימה שהדאיגה אותנו בתימן", אמר אחד הגורמים שהוסיף עם זאת כי יורשו של בן לאדן "סיפק השראה ותמיכה". עוד אמר הגורם כי "הברכה שנתן א-זוואהירי למזימה שונה בתכלית מלהורות עליה או להיות מסוגל להוציא לפועל פיגוע בסגנון ה-11 בספטמבר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילים מצבא תימן עומדים במחסומים מסביב לרובע השגרירויות בבירה צנעא. אוגוסט 2013. רויטרס
חייל בצבא תימן/רויטרס

ביום רביעי אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי בכירי אל-קאעדה ספגו מהלומה קשה וניצבים כשגבם אל הקיר. אך הוא גם הבהיר כי יש להתייחס במלוא הרצינות אל האיומים של ארגון הטרור, שגרמו לכוננות עליונה ברחבי המזרח התיכון ובפרט בתימן. בנאום שנשא בפני 3,000 נחתים במחנה פנלדטון בקליפורניה אמר אובמה כי "בזכותם, אל-קאעדה קיבל בראש. מעוזי אל-קאעדה באפגניסטן ובפקיסטן נמצאים בדרך לתבוסה, וכל זה בזכותם". לדבריו, אין לפרש את תום המלחמה באפגניסטן כקץ האיומים על האומה האמריקנית. "רק בימים האחרונים קיבלנו תזכורת נוספת לכך", אמר, בהתייחסו לפלג הקיצוני של אל-קאעדה בחצי האי ערב (AQAP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully