וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב פרסמה אזהרת מסע למזרח התיכון ולאפריקה

מחלקת המדינה פרסמה את האזהרה בשל איומים מצד ארגון הטרור אל-קאעדה. ההודעה התקבלה זמן קצר לאחר שהחליטה לסגור 14 שגרירויות וקונסוליות ביום ראשון, בהן זו שבישראל

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אמש (שישי) אזהרת מסע בינלאומית לאזרחיה בשל איומים מצד ארגון הטרור אל-קאעדה. בהצהרה נמסר כי האיומים הבולטים ביותר הם במזרח התיכון ובצפון אפריקה. תיירים אמריקנים המטיילים במדינות זרות התבקשו לשמור על ערנות. עוד נמסר כי תוקף ההתראה יפוג בסוף חודש אוגוסט.

ההודעה התקבלה זמן קצר לאחר שארה"ב אמרה שתסגור 14 שגרירויות וקונסוליות ביום ראשון הקרוב – מספר השגרירות הגדול ביותר שייסגר מאז פיגועי ה-11 בספטמבר 2001. בין השגרירויות שייסגרו ביום ראשון גם שגרירות ארה"ב בישראל.

ירי לעבר שגרירות ארה"ב, נובמבר 2012. דרור עינב
שגרירות ארה"ב בישראל/דרור עינב

עוד נמסר בהצהרה ממחלקת המדינה כי "המידע שברשותנו מצביע על כך שאל-קאעדה וארגונים הקשורים אליו ממשיכים לתכנן פיגועים באזור ומעבר לו, וכי הם עלולים למקד את מאמציהם מעתה ועד סוף אוגוסט". ההתראה התייחסה ל"אפשרות של מתקפת טרור בתחבורה ציבורית ובתשתיות תיירותיות אחרות".

"טיב האיום לא מפורט, אבל הכוונה ברורה: לפגוע במטרה מערבית, לא רק אמריקנית", אמר הרמטכ"ל האמריקני, מרטין דמפסי בראיון לרשת ABC. במקביל, גם משרד החוץ הבריטי הודיע על סגירת השגרירות שלו בתימן בימים ראשון ושני כ"אמצעי זהירות".

אזהרות מסע מטעם מחלקת המדינה האמריקנית אינן חריגות, אך במקרה הזה מדובר בהתראה רחבה מאוד. נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לפעול "בכל האמצעים הנחוצים" כדי להגן על אזרחים אמריקנים – כך מסר גורם בבית הלבן לסוכנות הידיעות AFP. "הנשיא מעודכן על האיומים הפוטנציאליים שמקורם בחצי האי ערב", הוסיף הגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully