וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוטף מ"בית הזוועות" לכלא: "מתפלל שהאל יסלח לי"

בתום דיון סוער נידון למאסר עולם אריאל קסטרו, שכלא שלוש נשים בביתו והתעלל בהן 11 שנים. "אני לא מפלצת, אני חולה", אמר בבכי והתנצל. אחת הקורבנות: "הגיהינום שלך מתחיל"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בית המשפט באוהיו גזר אמש (חמישי) מאסר עולם ועוד אלף שנות מאסר על אריאל קסטרו, החוטף מ"בית הזוועות". בדיון סוער וטעון רגשית הורשע קסטרו בכך שחטף, אנס והחזיק בשבי שלוש נשים במשך 11 שנים. כמו כן, הוא הורשע ברצח בעקבות כך שהכריח את אחת מהן להפיל את עוברה. קסטרו חתם על עסקת טיעון שבמסגרתה ויתרה התביעה על עונש המוות שדרשה תחילה, בתמורה לכאלף סעיפי אישום. אחת הקורבנות, מישל נייט בת ה-32, נכחה בדיון ונשאה הצהרה נרגשת.

גזר דין לאריאל קסטרו המואשם בחטיפה, אונס ורצי- בית הזוועות באוהיו, אוגוסט 2013. רויטרס
"הבת שלי תגיד שאני האבא הטוב בעולם". קסטרו בבית המשפט, אמש/רויטרס

"הימים הפכו ללילות, הלילות הפכו לימים, השנים הפכו לנצח", אמרה נייט. "ידעתי שלאף אחד לא אכפת ממני. אמרת שלמשפחה שלי לא אכפת. אף אחד לא צריך לעבור את מה שאני עברתי, אף אחד, אפילו לא האויבים הגרועים ביותר שלי". היא פנתה אל קסטרו והמשיכה: "לקחת ממני 11 שנים מחיי, ועכשיו קיבלתי אותם בחזרה. ביליתי 11 שנים בגיהינום. עכשיו מתחיל הגיהינום שלך. אני אתגבר על כל מה שקרה, אך אתה עומד בפני גיהינום נצחי. מעתה והלאה, לא אתן לך להגדיר אותי, או להשפיע על מי שאני", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מישל נייט אחת החטופות צבית הזוועות באוהיו בגזר דין לאריאל קסטרו המואשם בחטיפה, אונס ורצח-, אוגוסט. רויטרס
"השנים הפכו לנצח". מישל נייט מקריאה את הצהרתה/רויטרס

אחרי שסיימה נייט ניתנה גם לקסטרו רשות הדיבור, בפעם הראשונה שבה הוא מדבר בפומבי. "ניסו לצייר אותי כמפלצת. אני לא מפלצת, אני חולה", אמר. הוא אף תיאר עצמו כמכור לאוננות ולפורנוגרפיה, וסיפר כי בילדותו היה קורבן להתעללות מינית. "אינני אדם אלים", המשיך. "פשוט השארתי אותן שם בלי שהן היו מסוגלות לעזוב". הוא הוסיף כי גם כיום הוא "מנסה לענות לעצמי על כל מיני שאלות. אני לא יודע איך זה קרה לגבר כמוני שהיה לו הכל – עבודה, בית, מכוניות, כישרון מוזיקלי". הוא טען כי בביתו הייתה "הרמוניה" וכי הוא לא נשא כלי נשק. על בתו שנולדה בתקופת השבי אמר: "היא ככל הנראה תגיד שאבא שלה הוא האבא הטוב בעולם, כי ככה ניסיתי לגדל אותה בשש השנים האחרונות. היא לא תסבול מטראומה או משום דבר מהסוג הזה.

דגם של בית הזוועות באוהיו בגזר הדין לאריאל קסטרו המואשם בחטיפה, אונס ורצח-, אוגוסט 2013. רויטרס
קסטרו טען כי הייתה הרמוניה. דגם של "בית הזוועות" מוצג באולם בית המשפט/רויטרס

קסטרו התנצל בפני הקורבנות, בפני תושבי קליבלנד "על הענן השחור שהנחתי מעל עירם", בפני משפחתו "ובפני כל מי שנפגע ממני". הוא הביע תקווה כי שלוש הנשים "ימצאו את המקום לסלוח לי ולאנשים הסובלים מהתמכרויות". הוא אף פרץ בבכי כמה פעמים במהלך דבריו, בין היתר כאשר אמר שפעמים רבות חשב כי מוטב לו למות. בסיום דבריו הוא הודה לשופט, ואמר כי יום הדין האמיתי "הוא כשאלוהים ישפוט אותי. אני קורא בתנ"ך ומתפלל שאלוהים יסלח לי. אני לא יודע איך הוא ישפוט אותי". השופט מייקל רוסו מצדו אמר לקסטרו: "אדוני, אין מקום בעיר הזו, במדינה הזו ובעולם הזה, לאלו המשעבדים אחרים, תוקפים אותם מינית או פוגעים בהם. גרמת להן נזק וסבל מאלימות. הרגשת ששלטת עליהן, אך טעית. אתה לא יכול לקחת את כבודן העצמי".

מלבד מישל נייט, קסטרו כלא ב"בית הזוועות" שלו גם את אמנדה ברי, בת 27, ואת ג'ינה דה-חסוס בת ה-23. שלושתן נעלמו בשנים 2004-2002, והתגלו לפני כשלושה חודשים לאחר ששכניו של קסטרו שמעו את קריאות העזרה של ברי.

ביתו של חוטף הנשים אריאל קסטרו בעיר קליבלנד, אוהיו. AP
"ענן שחור על העיר". ביתו של קסטרו באוהיו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully