וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב פרנקל הסיר מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל

פרנקל הסיר את מועמדותו לתפקיד לאחר שנפתחה בדיקה נגדו בגין גניבה מחנות בהונג קונג לפני כשבע שנים. "באופן בלתי סביר ובקלות בלתי נסבלת מעלים אדם על המוקד"

צילום: באדיבות חדשות 10

פרופ' יעקב פרנקל הודיע הערב (שני) כי הסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל לאחר שהועלו חשדות נגדו בגין גניבה של תיק חליפות מחנות בדיוטי פרי בהונג קונג לפני כשבע שנים.

"הגעתי למסקנה שאני מסיר את מועמדותי. באופן בלתי סביר ובקלות בלתי נסבלת מעלים אדם על המוקד רק על סמך השערות, לא על סמך עובדות", אמר לערוצי הטלוויזיה. "החלו הכפשות, החלו מסע של דה-לגיטימציה".

על פרשת הגניבה בהונג קונג אמר פרנקל כי היא "פרשה מאוד מבישה שלא היתה צריכה לקרות אבל לאחר בירור מהיר עם הרשויות התברר כי מדובר באי הבנה בסיסית". לדבריו, הוא מסר את גרסתו לרשויות בהונג קונג ולוועדת טירקל. "כשהייתי בשדה התעופה עצרתי בדיוטי-פרי, חשבו שיצאתי עם תיק גדול", אמר. "סיכמתי עם קולגה שלי שהיא תעמוד בתור ותשלם. הדבר הסופי הוא שכאשר היא באה וסיפרה מה קרה, הרשויות קיבלו לחלוטין את הגרסה ואמרו שהיתה אי-הבנה. הם אמרו שמשכו וביטלו את כל ההליכים".

"ראש הממשלה ושר האוצר שכנעו אותי (לקחת את התפקיד)", אמר פרנקל. "אני יודע לטפל בזה, זה המקצוע שלי, אני יודע לטפל בחידוש הצמיחה, לכן אני מצטער שאני לא יכול לקבל את המושכות. אמרתי לראש הממשלה ולשר האוצר שאני עומד לרשותם בכל שעה ובכל עת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מסרו את התייחסותם להסרת מועמדותו של פרנקל: "אנו מצרים על הודעתו של פרופ' יעקב פרנקל שהיא תוצר ישיר של האווירה בה אנו מצויים לפיה אדם מושמץ מבלי שניתנת לו הזכות לעמוד על טענותיו. פרופ' פרנקל הוא אדם רב זכויות, שהיה נגיד בנק ישראל למופת, ויכול היה להביא תועלת גדולה למשק הישראלי מול המשבר הכלכלי העולמי. באווירה הקיימת היום, איננו רחוקים מהיום בו איש לא ירצה להתקרב לחיים הציבוריים". ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד יחליטו בימים הקרובים על מינוי נגיד חדש לבנק ישראל.

פרקליטו אמור היה להיפגש עם וינשטיין

הודעתו של פרנקל על הסרת מועמדותו לא באה בשל מסקנות הבדיקה שנערכה במשרד המשפטים. הפרקליטות עדין היתה בשלב בירור העובדות, ולאחרונה, לאור העיצומים במשרד החוץ נעשתה פניה ישירה לרשויות בהונג קונג בניסיון לברר את אשר התרחש בדיוטי פרי בשדה התעופה במדינה לפני שבע שנים. קבלת המידע היתה תלויה בוויתור סודיות מצדו של פרנקל , והשבוע היתה אמורה להתקיים פגישה בין היועץ המשפטי לממשלה לבין פרקליטו של פרנקל, אלי זהר. בפרקליטות טרם גיבשו דעה על הפרשה ולא סברו עדין בשלב זה, כי יש מקום להמליץ שלא למנותו.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בודק את התקרית בה לכאורה היה מעורב נגיד בנק ישראל המיועד. זאת, בעקבות פנייה שהתקבלה מוועדת טירקל, שאמורה הייתה לאשר את מינויו. חברי הוועדה פנו ליועץ כדי שיסייע לה בבדיקת העובדות הקשורות למקרה.

אתמול ביקשה הפרקליטות ביקשה מבג"ץ לדחות את העתירה נגד מינויו של פרנקל לתפקיד נגיד בנק ישראל. זאת, מכיוון שכל הסוגיות שיועלו בעתירה נידונות כעת בוועדת טירקל, שטרם אישרה את המינוי ועל כן מדובר בעתירה מוקדמת. בצעד חריג, הפרקליטות גם מבקשת לחייב את העותר לשלם הוצאות משפט ושכר טרחה לעורך הדין בגין העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully