וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכד "מוות", ברון הסמים ממקסיקו שרצח 252 בני אדם

16.7.2013 / 16:10

מקסיקו נושמת לרווחה עם לכידתו של מיגל מוראלס, מנהיג קרטל הסמים זטאס. הוא נכנע ללא קרב כשברשותו 2 מיליון דולר במזומן, שנה אחרי שחוסל קודמו. חשש מקרב הירושה האלים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד

ממשלת מקסיקו עצרה את ראש קרטל הסמים זטאס, שאחראי למאות מעשי רצח ועינויים. לכידתו נחשבת להצלחה הגדולה עד כה בשנת כהונתו הראשונה של הנשיא אנריקה פניה נייטו, במאבק נגד כנופיות הסמים. סוכן אף-בי-אי לשעבר אמר אחרי המעצר כי "מקסיקו נושמת לרווחה היום".

מיגל אנחל טרבינו מוראלס, שכונה "מוות", נעצר בשעת בוקר מוקדמת (שלישי) בפשיטה של חיל הנחתים. מסוק איתר את המשאית שבה נסע, כמה קילומטרים מגבול ארה"ב. דובר הממשלה מסר כי במהלך המעצר "לא נורתה ולו ירייה אחת".

מיגל אנחל טרבינו מוראלס, ראש קרטל הסמים זטאס שנעצר במרכז מקסיקו. רויטרס
מיגל אנחל טרבינו מוראלס. "לעולם לא האמנו שהוא ייכנע ללא קרב"/רויטרס

קרטל זטאס מואשם בכמה ממעשי הטבח המחרידים ביותר שבוצעו במהלך מאבקי הסמים במקסיקו. מאבקים אלה גבו את חייהם של יותר מ-70 אלף בני אדם מאז 2007, אז הכריז הנשיא לשעבר, פיליפה קלדרון, כי המאבק בסמים הוא משימתו החשובה ביותר. טרבינו, בן ארבעים, מכונה Z-40, ומונה למנהיג זטאס אחרי חיסולו בשנה שעברה של הרבריטו לסקנו. הוא נעצר אחרי מצוד של חודשיים, והצבא החרים ממנו שני מיליון דולרים במזומן ומצבור גדול של כלי נשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רצח שבעה נהגי מונית במונטריי שבמקסיקו ,אפריל 2012. רויטרס
מעשי הטבח של כנופיות הסמים גרמו למותם של יותר מ-70 אלף בני אדם במקסיקו/רויטרס

לטרבינו מיוחסים מעשי חטיפה ורצח של 265 מהגרים. בין היתר הוא מואשם בחברות בפשע מאורגן, בעינויים, הלבנת הון, ובייבוא נשק צבאי. ארה"ב הציבה פרס של חמישה מיליון דולרים על מידע שיביא ללכידתו. הוא נחשב לאחראי לטבח במהגרים, בתכנון ההצתה בקזינו במונטריי ב-2011 שגבתה את חייהם של 53 בני אדם, ובהשלכת 49 גופות כרותת-ראש לצד כביש ראשי.

במקסיקו מגדירים את לכידתו של טרבינו כהישג הגדול ביותר של הנשיא פניה נייטו, שזכה בבחירות בסוף השנה שעברה. ואולם, כמו במקרים קודמים שבהם נעצרו או חוסלו מנהיגי קרטלי הסמים, פרשנים אומרים שלא יחלוף זמן רב עד שימונה לו יורש. החשש העיקרי הוא שבתקופת המעבר אנשי הארגון יאבקו זה בזה על השליטה בפלגים השונים של הקרטל, כמו גם בכנופיות יריבות, תוך שימוש באלימות אכזרית.

ארתורו פונטס, לשעבר סוכן אף-בי-איי, אמר כי זה מפתיע שטרבינו נכנע ללא קרב. פונטס עקב אחריו במשך עשור, ואמר כי ההערכה הייתה שמנהיג הקרטל לעולם לא יילכד. בשיחה עם עיתון בטקסס, אמר הסוכן לשעבר כי "פונטס נהג לומר לעמיתיו הקרובים שהוא יעדיף למות מאשר להילכד בחיים". לדבריו, מקסיקו כולה נושמת לרווחה בשל מעצרו, ובפרט בני המשפחה של הקורבנות הרבים של קרטל הסמים. "כעת הם יוכלו אולי לדעת מי הרג את יקיריהם - ולמה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully