וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: הרוג ועשרות נעדרים בפיצוץ רכבת שהובילה נפט

6.7.2013 / 23:02

כ-2,000 מתושבי העיירה לק מגנטיק שבמחוז קוויבק פונו מבתיהם בשל שריפה שפרצה לאחר הפיצוץ. אדם אחד נהרג בתקרית. ראש העירייה: "שואלים עצמנו איך נתגבר על מה שאירע"

צילום: סרטון שהועלה ליוטיוב, עריכה: מיכאל ברגמן

כ-2,000 תושבי העיירה "לק מגנטיק" בקוויבק שבקנדה פונו היום (שבת) לאחר שרכבת משא שהובילה נפט גולמי סטתה מהפסים סמוך אליה וגרמה לסדרת פיצוצים ושריפה גדולה. כ-30 כבאים הגיעו למקום על מנת לנסות להשתלט על הלהבות. טרם ידוע מה גרם לרכבת לסטות מהפסים. על פי הדיווח של גורמי החירום המקומיים, כ-30 מבנים בעיירה נשרפו, אך לא ברור אם ישנם נפגעים מקרב 6,000 התושבים, אך דווח כי לפחות אדם אחד נהרג ו-60 בני אדם מוגדרים כנעדרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התשובים דיווחו על סדרת פיצוצים. הדיווח על השריפה בכלי תקשורת בקנדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשאתה רואה את מרכז העיירה שכמעט נהרס כליל, אתה מבין שאנו שואלים את עצמנו איך אנחנו הולכים להתגבר על מה שאירע", אמרה כשדמעות זולגות בעיניה ראש העיירה, קולט רוי-לרוש, בראיון לטלוויזיה המקומית. על פי הדיווח בכלי תקשורת בקנדה, ארבעה קרונות משא שהכילו נפט גולמי התפוצצו לאחר שהרכבת, שגררה 73 קורנות בסך הכול, סטתה מפסי הרכבת מעט לאחר השעה 1:00 אחר חצות (שעון מקומי).

גורמים במערך הכיבוי המקומי התריעו כי קיימת סכנה שקרונות משא נוספים יתפוצצו ויסבו נזק רב יותר. תושבי העיירה דיווחו כי מיד לאחר שהרכבת סטתה ממסלולה הם שמעו כחמישה עד שישה פיצוצים עזים. גם כמה שעות לאחר התאונה עשן סמיך היתמר מעל העיירה, ושירותי הכיבוי המקומיים נאלצו לבקש עזרה משירותי הכיבוי של ארצות הברית. 20 צוותי כיבוי פועלים להשתלט על האש. "לפי שעה אני לא יכול לעדכן בנוגע לנפגעים. קיבלנו דיווחים על כמה תושבים שלא ענו לשיחות טלפון, אך צריך להבין כי ישנם תושבים רבים שלא נמצאים כרגע בעיירה כיוון שהם בחופשה", אמר דובר המשטרה המקומית, מייקל ברנט. ראש מערך הכיבוי בעיירה, דניס לאוזון, הסביר כי אנשיו "פועלים תחת ההנחה שכל הקרונות עלולות להתפוצץ בגלל הנפט האגור בהן". לדבריו, "זו הסיבה שתהליך הכיבוי הוא איטי מאוד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully