וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה למורסי: יש לחדול מהשימוש באלימות, המצב מסוכן

נשיא ארצות הברית הבהיר כי חוסר היציבות במצרים, וההפגנות האלימות שכבר גבו את חייהם של 3 בני אדם, בהם אזרח אמריקני, עלולות לערער את האזור כולו. "פתרו הסכסוך בדיאלוג"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קרא היום (שבת) למפלגות האופוזיציה במצרים, כמו גם לנשיא המדינה, מוחמד מורסי, לשים קץ לאלימות – זאת נוכח העימותים שגבו את חייהם של שלושה בני אדם מאז אתמול, בהם אזרח אמריקני. אובמה דחק בצדדים לפתור את הסכסוך על ידי דיאלוג בונה. "אנחנו מביטים במצב הזה במצרים עם חשש גדול", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שקיים בדרום אפריקה, שם הוא מבקר. לדבריו, יש להימנע משימוש באלימות, שכן חוסר היציבות במצרים עלול להשפיע על האזור כולו.

מוקדם יותר נודע כי בשל המתיחות, ונוכח ההיערכות להפגנת המיליון שצפויה מחר בקהיר לציון יום השנה להשבעת הנשיא - כי מורסי ומשפחתו הועברו לבית מוגן השייך למשמר הנשיאות המצרי מחשש שמפגינים ינסו לפגוע בו. על פי הדיווח, בעיתון אל מסרי אל-יום היוצא במצרים, הנשיא הועבר כבר ביום חמישי בערב לאותו "בית מסתור" בקהיר והוא יישאר שם בימים הקרובים - הרחק מההפגנות המתוכננות למחר שצפויות להתקדם לכיוון ארמון הנשיאות אל-אתחאדיה. לפי העיתון, ההחלטה להעביר את הנשיא באה בעקבות מסקנה של משמר הנשיאות כי אבטחת הנשיא ומשפחתו בבית בו הם מתגוררים בפתאי קהיר הופכת להיות בלתי אפשרית. מקורות במצרים הבהירו כי ארמון הנשיאות נסגר וכי כל הפקידים ועובדי המקום הועברו למבנה ישן השייך למשמר הנשיאות.

3 הרוגים, עשרות פצועים

הבוקר פורסם כי במהלך ההפגנות נגד מורסי בעיר פורט סעיד במצרים, נהרג אדם אחד. הוא ככל הנראה נפגע מפיצוץ מטען מאולתר בהפגנה של מתנגדי הנשיא. עשרה בני אדם נוספים נפצעו בתקרית. מדיווחים בכלי התקשורת במצרים עולה כי ההרוג, בשנות העשרים לחייו, היה עיתונאי. אמש נהרגו שני בני אדם בהפגנות בעיר אלכסנדריה, אחד מהם אזרח ארה"ב. עשרות בני אדם נפצעו בהפגנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוצ'טר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההרוג הוא אנדרו פוצ'טר, בן 21 ממרילנד, שהגיע למצרים כדי לעסוק בפעילות התנדבותית עם ילדים. משפחתו של פוטשר מסרה בהצהרה ל-CNN: "הבן והאח האהוב שלנו אנדרו דריסקול פוטשר נסע לאלכסנדריה למשך הקיץ, כדי ללמד ילדים מצרים בני שבע ושמונה אנגלית וכדי לשפר את הערבית שלו. הוא ציפה לשוב ללימודים ב'קניון קולג'' ולבלות את סמסטר האביב בירדן. כפי שאנו מבינים, הוא היה עד להפגנה כצופה מן הצד ונדקר על ידי מפגין. הוא נסע למצרים משום שהיה לו אכפת באופן עמוק מהמזרח התיכון והוא קיווה לחיות ולעבוד שם במרדף למען השלום וההבנה. אנדרו היה איש צעיר ונפלא שחיפש חוויות חדשות בעולם, שביקש לחלוק את הכישרונות שלו בזמן שהוא למד. אנדרו אהב מאוד את משפחתו וחבריו".

אחרי מותו של פוצ'טר, שבעבר כבר פקד את צפון אפריקה כחלק מההתעניינות שלו בעולם הערבי, הוקם עמוד פייסבוק לזכרו בו חבריו חלקו לו כבוד אחרון. "אנדרו היה אדם נפלא. אני מתפלל לעילוי נשמתו. המחשבות שלי עם משפחתו ועם קרוביו", כתב אחד הגולשים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עימותים בין תומכי נשיא מצרים מוחמד מורסי למתנגדיו באלכסנדריה, יוני 2013. רויטרס
מפגינים מיידים אבנים נגד כוחות הביטחון בהפגה באלכסנדריה/רויטרס

עימותים התעוררו גם במחוז דקהליה ובוחאירה שבאזור דלתת הנילוס ו-130 בני אדם נפצעו ברחבי המדינה. משרדי מפלגת החירות והצדק – הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים במצרים – הוצתו בערים אלכסנדריה ודקהליה ומפגינים פשטו על המשרדים בבוחאירה. בנוסף, נרשמו עימותים גם בערים מנסורה, בני סוויף וקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully