וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידת דובדבן ניצחה בתחרות הצליפה של צה"ל

27.6.2013 / 14:49

באליפות, שנמשכה יומיים, נבחנו הצלפים בכמה קטגוריות בהן ירי לאחר מאמץ וירי לאחר קרב מגע. קצין חי"ר וצנחנים ראשי: "להביא את הקליע הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון"

"דובדבן" היא היחידה המיוחדת שזכתה במקום הראשון באליפות צה"ל לצלפים – כך הודיע היום (חמישי) קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף איתי וירוב. במקום השני בבית היחידות המיוחדות ניצבת סיירת מטכ"ל ואילו צלפי שלדג במקום השלישי. בבית היחידות המובחרות זכו הצלפים מגדוד הסיור של גבעתי. במקום השני זכו הצלפים מגדוד הסיור של גולני ובמקום השלישי יחידת רימון. הצלפים מגדוד 51 של חטיבת גולני קטפו את המקום הראשון בבית הגדודים. במקום השני זכו הצלפים מגדוד 890 של הצנחנים ובמקום השלישי גדוד 202 של הצנחנים.

כלי הלחימה בלוחמת היבשה בצה"ל. אמיר בוחבוט, דובר צה"ל
הלוחמים עשו שימוש בשני רובים במהלך התחרויות/דובר צה"ל, אמיר בוחבוט

מפקד בית הספר ללוחמה בטרור, סגן-אלוף ליאור קינן, סיפר במהלך האליפות כי השנה, בשונה מהשנה שעברה, נבחנו הצלפים במספר תחומים, ביניהם מטרות בהפתעה, משקלים כבדים, ירי אחרי מאמץ ולאחר קרב מגע, ובמתארים שונים. לדבריו, הצלפים השתמשו השנה בשני רובים עיקריים - רובה הסער אמ-24 ורובה מסוג "ברק" 338. עם זאת, בצה"ל מתכוונים לבחון בתרחישים נקודתיים רובי צלפים נוספים.

הצלפים שהשתתפו בתחרויות, שנמשכו יומיים, סחבו על גבם 25 קילוגרמים הכוללים ציוד מלא, ביצעו ירי ממצבים שונים ובתנאים טופוגרפיים מורכבים הכוללים מטרות מקרטון שמקשות על הצלף בזיהוי הפגיעה מטווחים רחוקים. "לכל יחידה יש מגוון רחב של לוחמים שזוכים לתמיכה אחד מהשני, אך למקצוע הצלף אין תחליף והוא בעל המקצוע היחיד שייתן את המענה לצליפה לטווחים רחוקים", ציין ראש מדור צליפה, רב-סרן עופר. רס"ן עופר הדגיש כי מצופה מהצלף לא רק רמת צליפה גבוהה, אלא גם יכולת הסוואה ואיסוף מודיעין על השטח באמצעותו ניתן לסייע לכוחות בשטח באיתור מטרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה שחשוב הוא להיות מוכנים ביום פקודה לדבר האמיתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תא"ל וירוב מוביל בצה"ל תפיסה חדשה בתחום הצליפה, תוך בחינה של כלל היחידות והצלפים בהן, רמת הכשירות, ומידת הקטלניות הנדרשת מהם והתרחישים אליהם אמורים הלוחמים להתאמן ולהיות מוכנים. "גאוות היחידה של כל אחד ואחד מכם, הצלפים, אסור שתיבנה על חשבון אחרים", פנה תא"ל וירוב ללוחמים בסיום האליפות. "בתחרויות, פעם אחת אתה על הגל ולפעמים אתה ליד, אך מה שחשוב הוא שכולכם תהיו מוכנים ביום פקודה לדבר האמיתי. העיקר הוא להביא את הקליע הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully