וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באוסטרליה: ראש הממשלה הודחה מתפקידה

ג'וליה גילארד, האישה הראשונה שהנהיגה את אוסטרליה, הפסידה בפריימריז ליריבה הוותיק קווין ראד. הוא צפוי להתמנות בקרוב לראש הממשלה בפעם השנייה. גילארד פורשת מהפוליטיקה

מפץ פוליטי באוסטרליה: ראש הממשלה ג'וליה גילארד הודחה ממפלגתה ותפרוש מהחיים הפוליטיים. גילארד הפסידה בהצבעה על ראשות הלייבור ליריבה הוותיק, ראש הממשלה לשעבר קווין ראד, בן 55, שכיהן תחתה כשר החוץ. אם אנשי המפלגה יתגברו בהצלחה על כמה כשלים ביורוקרטיים, ראד יתמנה כבר בימים הקרובים לראש הממשלה.

עוד קודם להפסד, אמרה גילארד כי היא תפרוש מהחיים הפוליטיים אם לא תזכה באמון המפלגה.

גילארד הביסה את ראד וזכתה בהנהגת מפלגת הלייבור ב-2010, ולאחר מכן התמנתה לראש הממשלה האישה הראשונה בתולדות אוסטרליה. בהצבעה שנערכה הבוקר (רביעי) זכה ראד ב-57 קולות, לעומת 45 בלבד לגילארד.

אוסטרליה. AP
הודחה. ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד/AP

סקרי דעת קהל הראו כי מפלגת הלייבור בראשות גילארד צפויה להפסיד בבחירות הכלליות שייערכו באוסטרליה ב-14 בספטמבר. גילארד קראה להקדים את הפריימריז להנהגת המפלגה, נוכח דיווחים כי ראד זוכה לתמיכה גוברת בתוך הלייבור. התמיכה בציבור בגילארד צנחה ברציפות בשנה האחרונה, ובהתאם הגיעה לשפל גם בתוך המפלגה.


"זהו זה. אין עוד אפשרויות", אמרה לפני פרסום התוצאות, "הפוליטיקה אינה עוסקת באישיות, ויש נושאים שיש לפתור עוד הלילה. לא נוכל ללכת לבחירות הקרובות כשאדם אחד מנהיג את הלייבור ואדם אחר מרחף לצדו כמועמד אלטרנטיבי. בנסיבות הללו, אני מאמינה שמי שינצח הלילה יהיה מנהיג המפלגה, ואילו מי שמפסיד יצטרך לפרוש מהפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully