וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני על גזר הדין: "ניסיון למחוק אותי"

ראש ממשלת איטליה לשעבר הגיב לשבע שנות המאסר שלהן נידון ואמר כי הוא "נבע מאלימות שלא נראתה מעולם". ברלוסקוני הבטיח שיתנגד ל"רדיפה" נגדו וכי הוא בטוח בחפותו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני, שנידון היום (שני) לשבע שנות מאסר לאחר שנמצא אשם בשידול לזנות של קטינה, הביע הערב זעם על "גזר הדין המדהים", שלדבריו, "נבע מאלימות שלא נראתה או נשמעה כמותה מעולם, בניסיון למחוק אותי מהחיים הפוליטיים במדינה הזו". בהצהרה מטעמו כתב הטייקון בן ה-76: "שוב, בכוונתי להתנגד לרדיפה נגדי מאחר שאני בטוח בחפותי ואני לא מוכן בשום דרך לנטוש את מאבקי להפוך את איטליה למדינה חופשית וצודקת באמת". עורכי דינו של ברלוסקוני הודיעו כי יערערו על ההחלטה.

ראש הממשלה האיטלקי לשעבר לא ירצה מאסר לפני שימצה את כל הליכי הערעור, שיכולים להימשך שנים. אך ההרשעה העלתה את זעמם של חברי מפלגתו, שדנו בשאלה אם להמשיך לתמוך בקואליציה. "זה מגעיל, ביזיון", אמרה אחת מסגניותיו הקרובות, דניאלה סנטנצ'ה. "זה מגוחך שהממשלה הנוכחית תמשיך לעבוד בשלווה כשהמנהיג של אחת המפלגות שמגבות אותה עובר טבח פוליטי", אמר הסנטור סנדרו בונדי.

סילביו ברלוסקוני ורובי שוברת הלבבות. רויטרס
ברלוסקוני ו"רובי שוברת הלבבות"/רויטרס

מוקדם יותר היום נידון ברלוסקוני כאמור לשבע שנות מאסר בפועל, ונאסר עליו להחזיק במשרה ציבורית, לאחר שהורשע בתשלום עבור יחסי מין עם נערת ליווי קטינה ובניצול כוחו כדי לטייח את הפרשה. העונש שנגזר על ברלוסקוני הוא חמור יותר מזה שדרשה התביעה – בין שנת מאסר אחת לשש שנות מאסר והרחקה לצמיתות ממשרה ציבורית. לברלוסקוני עומדת הזכות לערער בפני שתי ערכאות גבוהות יותר – בית המשפט העליון ברומא ובית המשפט העליון לערעורים.

המשפט נמשך כשנתיים ובמהלכו נחשפו מסיבות ה"בונגה בונגה" שאירח ראש הממשלה לשעבר בווילה שלו ליד מילאנו, בזמן ששימש בתפקיד הבכיר בשנת 2010. כתב האישום גרס כי ברלוסקוני בן ה-76 קיים יחסי מין תמורת תשלום ב-13 הזדמנויות שונות עם רקדנית בטן ממוצא מרוקני, קארימה אל-מחרוג' (שכונתה "רובי שוברת הלבבות"), שאליה התוודע במהלך מסיבות החשק שנערכו במעונותיו. לפי החשדות והפרסומים, התארחו בהן עשרות נערות ליווי שסיפקו שירותי מין מגוונים לברלוסקוני וליתר האורחים. אלא שבניגוד ליתר חברותיו הצעירות של ראש הממשלה, רובי הייתה אז עדיין בת 17 בלבד – ושידול קטינה לזנות הוא עבירה שדינה 15 שנות מאסר באיטליה.

עוד הואשם ברלוסקוני כי השתמש לרעה בסמכויותיו, כשלחץ על המשטרה בהמשך הדרך לשחרר את מחרוג', לאחר שזו נעצרה בחשד לגניבה. לפי החשד, ברלוסקוני עשה זאת משום שחשש שתחשוף את הקשר ביניהם. מחרוג' הכחישה כי קיימה יחסי מין עם ברלוסקוני, אך הודתה כי קיבלה ממנו אלפי אירו, במזומן ובתכשיטים, כ"מתנה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגזר הדין השלכות פוליטיות מהותיות על ממשלת איטליה בראשותו של אנריקו לטה, המבוססת על קואליציית שמאל-מרכז. ברלוסקוני, מנהיג הימין בן ה-76 שכיהן כראש ממשלת איטליה שלוש פעמים, מחזיק במושכות ליציבות הממשלה, ומאסרו עשוי להחליש אותה מאוד עד כדי הקדמת הבחירות. כמה פרשנים אף העריכו בימים האחרונים שראש הממשלה הטרי לטה ינסה לפעול למען זיכויו של ברלוסקוני כדי לשמור על יציבות ממשלתו. זאת, משום שהוא יעדיף שעמיתו-יריבו יישאר בזירה הפוליטית ויתמוך בממשלתו, מאשר לראותו צועד למאסר.

ראש ממשלת איטליה לשעבר הכחיש את כל הטענות נגדו וטען שמערכת המשפט כבר גזרה את דינו. לדבריו, "מסיבות החשק" שאירח בווילה לא היו אלא סעודות אלגנטיות, שבהן ביצעו האורחות מופעים בגוון אירוטי בלבד. גם מחרוג' הכחישה כי קיימה עמו יחסי מין, אך מתנגדיו של ברלוסקוני בתקשורת האיטלקית טוענים כי הוא שילם לה כדי שתשקר. באופן מפתיע, היא גם לא הגיעה לאחת העדויות המכריעות במשפט, ונעלמה לתקופה ממושכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully