וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 שנות מאסר לקצין שסחר בהרואין שצה"ל תפס

19.6.2013 / 17:05

בנוסף בית הדין הצבאי שלל את דרגותיו של ערן קבלו, קצין אג"מ לשעבר, ששלשל לכיסו 1.24 מיליון שקל ובתמורה סיפק סמים שנתפסו בגבול המצרי. סנגורו: "זו לא המילה האחרונה"

בית הדין הצבאי בפיקוד דרום גזר היום (רביעי) 13 שנות מאסר בפועל על ערן קבלו, קצין אג"מ לשעבר של החטיבה הדרומית באוגדת עזה, לאחר שהורשע בין השאר בקשירת קשר לביצוע פשע, סחר בסמים מסוכנים, מרמה והפרת אמונים. עוד נגזרו על קבלו שלוש שנות מאסר על תנאי, גירושו מהצבא ושלילת דרגותיו, כמו גם חילוט הכסף שגרף מעסקאות הסמים. מגזר הדין עולה כי קבלו, המיוצג על ידי עורכי הדין אבי עמירם, עאסם חאמד וליאור שטצלר, שלשל לכיסו 1.24 מיליון שקלים ובתמורה סיפק סמים מסוג הרואין וחשיש שנמכרו בכמה הזדמנויות.

בתום הדיון אמר סנגורו: "לא נאמרה המילה האחרונה לקראת גזר הדין. חשוב לי להדגיש כי מרשי חסם בגופו מחבלים, הרג מחבלים בצפון איו"ש, וחשף מעבדת נפץ גדולה". ואילו התובע במשפט, רב-סרן קובי מרקוס, אמר בתום הדיון כי "בית הדין הביע את דעתו על העבירות החמורות שביצע הנאשם, וקבע באופן חד-משמעי שהמניע לעבירות הוא בצע כסף. אנחנו לא שמחים והאירוע הוא לא מדגם מייצג של קציני צה"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסמים שבהם סחר קבלו, אוקטובר 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2011 נעצר קבלו בבסיס החטיבה לאחר שמכר שקים ובהם עשרות קילוגרמים מסוג חשיש לידי אבי שלום, אזרח שבעבר שירת תחתיו. קבלו, שהיה אחראי בחטיבה הדרומית על קליטת הסמים שנתפסו בגבול מצרים בזמן ההברחה לישראל, היה אמור למסור אותם לידי משטרת ישראל, אך יחד עם שלום, החליט לסחור בהם תמורת כסף רב.

עוד עולה מגזר הדין כי באחת העסקאות העביר לרשותו של שלום מדי ב? ודרגות רס?ן, למרות שלא היה חייל כדי להקל את כניסתו לבסיס החטיבה. לאחר מכן הכניס אותו קבלו לחדר מסווג ביחידה ופתח בפניו כספת, שם היו מפות קוד מסווגת ביותר אך גם הסמים שמכר לו. את הכסף הרב שקיבל בתמורה בחר קבלו להסתיר בקרטון בחדר של שתי בנותיו, חלקו הוסתר במשרדו, חלקו הושקע בניירות ערך, ובשאר בוצע שימוש להוצאות שוטפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביע חרטה על מעשיו וביקש להתחשב במצבו הנפשי. קבלו ועורך דינו אבי עמירם בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן עולה כי בחלק מהכסף רכש קבלו מכשיר אייפד 2 למפקד החטיבה, אל"מ טל חרמוני, אך האחרון דאג להשיב לו את הכסף. השיטה למכירת הסמים, כפי שנחשפה, העלתה כי הקצין נהג להעביר חלק מהסמים להשמדה על ידי משטרת ישראל, ואילו את השאר מכר תוך כדי שהוא מזייף את המסמך, שבאמצעותו דיווח על העברת הסמים, ומשנה את הכמויות.

קבלו הביע חרטה על מעשיו וביקש להתחשב במצבו הנפשי ובעברו, לאחר שהתגייס כלוחם לצנחנים, שירת כקצין מצטיין בחטיבת כפיר ומילא סדרת תפקידי פיקוד בבה"ד 1. כמו כן הוא ביקש להתחשב בעובדה כי בעקבות הפרשה החליט הצבא להתיר את החוזה שלו עם צה"ל, ויום זה הוגדר עבורו "כיום אבל". "שגיתי אך אינני עבריין", אמר קבלו להגנתו בפני הרכב שלושת השופטים בראשות סגן אלוף נועה זומר. בית הדין נמנע מהטלת עונש כספי אך גזר עליו 12 חודשי שלילת רישיון נהיגה. יצוין כי בגין אותן עבירות נגזרו על שלום, הנאשם המרכזי בפרשה, 11 וחצי שנות מאסר בפועל.

מדובר צה"ל בתגובה לגזר הדין החמור שנפסק לקבלו:
"במסגרת תפקידו היה הנאשם אמון על תפיסת הסמים המוברחים אל מדינת ישראל ממצרים והעברתם למשטרה. הנאשם הורשע בכך שסחר בכמות אדירה של סמים מסוכנים שתפס אגב תפקידו, ובית הדין מצא להרשיע אותו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחר בסם מסוכן, מרמה והפרת אמונים והתנהגות שאינה הולמת. בית הדין הביע שאט נפש מהמעשים החמורים של הנאשם ומצא להשית עליו 13 שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר מותנה וגירוש מהצבא. בהתאם לכך ישללו דרגותיו של הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully