וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 12 שנות מלחמה: צבא אפגניסטן יחליף את נאט"ו

לאחר השלמת תהליך שהחל בשנת 2011 הכריז נשיא אפגניסטן על המהלך שכינה "אבן דרך חשובה". מזכ"ל נאט"ו הודה לאלו שנלחמו להבטיח כי הטרור הבינלאומי לא ימצא מקלט באפגניסטן

כוחות צבא אפגניסטן קיבלו היום (שלישי) בחזרה באופן רשמי את סמכויות ביטחון המדינה מכוחות נאט"ו, לאחר השלמת תהליך שהחל בשנת 2011. נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי הכריז על השלמת המהלך בטקס בו הועברה הסמכות מכוחות נאט"ו על 95 מחוזות הנותרים עליהם היו מופקדים בחזרה לאפגניסטן.

זוהי אבן דרך חשובה מאז דחקו הכוחות האמריקנים את הטאליבן מהמדינה לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. קודם לטקס אירע פיגוע בבירה קאבול, שם הרג מחבל מתאבד שלושה בני אדם. יעד המתקפה היה חבר פרלמנט ומנהיג מיעוט אתני במדינה אך הוא נמלט מהמקום כשהוא סובל מפציעות קלות.

קרזאי ומזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן תיארו את הטקס כרגע היסטורי לעם האפגני. "כוחות הביטחון יובילו כעת", אמר קראזי בנאומו מול מנהיגים פוליטיים וביטחוניים ונציגים זרים. "מכן והלאה, כל האחריות וההנהגה הביטחונית תהיה תחת הכוחות האמיצים שלנו". רסמוסן שיבח אף הוא את החיילים האפגנים "האמיצים והמחויבים" ולאלו "שהקריבו את חייהם להגן על ארצם ועל אנשיה. הם נלחמו להבטיח כי הטרור הבינלאומי לא ימצא מקלט באפגניסטן".

זוהי הפעם הראשונה מאז נסיגת הכוחות הסובייטיים בשנת 1989 שהביטחון ברחבי הארץ הפך לאחריות הכוחות בראשות ממשלת אפגניסטן. מספר כוחות הביטחון האפגניים גדל בהדרגה בשש השנים האחרונות מפחות מ-40 אלף בני אדם לכמעט 350 אלף היום. עם זאת, ככל שלקח יותר אחריות על ביטחון המדינה, ספג הצבא האפגני עלייה חדה במספר הנפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully