וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: קיבלנו כ-10,000 בקשות לחשיפת משתמשים

הרשת החברתית הודיעה כי מספר הבקשות מהממשל האמריקני נכון לחצי השנה האחרונה נגעו לקרוב ל-19 אלף משתמשים. מייקרוסופט הודיעה אף היא כי קיבלה 7,000 צווים דומים

הרשת החברתית פייסבוק קיבלה כ-10,000 בקשות מגופים שונים בממשל האמריקני לקבלת מידע על משתמשים במהלך המחצית השנייה של 2012. הרשת החברתית, לה יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, הודיעה הלילה (שבת) כי הבקשות היו לקבלת מידע בנוגע לחשבונות של קרוב ל-19 אלף משתמשים. בהודעה שפרסמה ההנהלה בבלוג החברה, נכתב כי פרסום המידע אודות הקשרים של פייסבוק עם גורמי ממשל אמריקניים בא בעקבות הסכם שחתמו הצדדים בנושא.

הנהלת חברת מיקרוסופט הודיעה הלילה גם היא כי בששת החודשים האחרונים של 2012 החברה קיבלה כ-7,000 צווים, זימונים ובקשות שהשפיעו על בין 31 אלף ל-32 אלף חשבונות של לקוחות מרשויות המדינה, מרשויות מקומיות ומרשויות פדרליות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המידע אודות הקשרים של פייסבוק עם גורמי ממשל אמריקניים בא בעקבות הסכם שחתמו הצדדים בנושא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר פורסם כי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) חדרה ישירות לשרתיהן של תשע חברות אינטרנט אמריקניות, צותתה לצ'טים קוליים ומשודרים, וחילצה תמונות, דואר אלקטרוני ומסמכים, כדי לעקוב אחרי גופים זרים בארצות הברית. ראש הסוכנות לביטחון לאומי, קית' אלכסנדר, התייחס השבוע לראשונה בפומבי לפרשה ואמר כי מאמצי המעקב הנרחבים של ארצו אחר אזרחים סייעו לבלום "עשרות" מתקפות טרור אפשריות, וכי האנליסט אדוארד סנודן, שהועסק בסוכנות והדליף לעיתונות הבריטית פרטים הנוגעים לתכנית הסודית, נשבע להילחם במאמצי הממשל להחזירו לארצות הברית ולהעמידו למשפט.

אלכסנדר הגן על פעילות המעקב האלקטרוני וההאזנות לאזרחים, וטען כי היא הוכיחה את עצמה בכך שסיכלה מתקפות פוטנציאליות. "מדובר בעשרות מעשי טרור שהתכנית הזו עזרה למנוע, בתוך גבולות המדינה וגם מעבר לים", אמר אלכסנדר במהלך שימוע בסנאט. "אני רוצה שהציבור האמריקני יידע שאנו משתדלים לנהוג בשקיפות ולהגן על חירויות הפרט ועל הפרטיות, אבל גם על ביטחונה של המדינה. אני מעדיף לחטוף מהציבור ושיחשבו שאני מסתיר משהו, מאשר לסכן את ביטחון המדינה".

פרשת ההדלפות לתקשורת הובילה לפתיחת חקירה פלילית וכמו כן בדיקה פנים-מערכתית בממשל כדי לאמוד את הנזק הפוטנציאלי שנגרם לביטחון הלאומי. ההדלפות אף הציתו מחדש את הוויכוח בדבר האיזון הנחוץ בין הזכות לפרטיות ושיקולי ביטחון בארצות הברית שלאחר מתקפת ה-11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully