וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור: האם גוססת - המדינה מסרבת לאשר הפלה

בית המשפט העליון במדינה החליט כך, למרות שלעובר סיכוי קלוש בלבד לשרוד כי חלק ממוחו חסר, ועל אף מצבה הקשה של האם, המכונה "ביאטריס", הסובלת מזאבת ומאי ספיקת כליות

צפו בהפגנות למען "ביאטריס" באל סלבדור

אמריקה הלטינית סוערת: בית המשפט העליון באל סלבדור סירב לאשר לאישה בת 22 המאושפזת במצב קשה להפיל, למרות שלעוברה כמעט ואין כל סיכוי לשרוד. עורכי דינה של האישה הצעירה טענו כי המשך ההיריון מסכן את חייה. האישה סובלת מזאבת ומאי ספיקת כליות ולעובר עצמו חסר חלק ממוחו.

באל סלבדור קיים איסור גורף על ביצוע הפלות, לא משנה מהן נסיבות ההתעברות ומהי הסכנה לחיי האם. החוקה במדינה, שבה רוב קתולי, מגנה על הזכות לחיים "מרגע ההתעברות". על פי הדיווחים, מצבה הבריאותי של האישה, המכונה "ביאטריס", "שברירי".

הפגנות למען אישה גוססת שנאסר עליה להפיל באל סלבדור. רויטרס
הפגנות למען ביאטריס באל סלבדור/רויטרס

בבדיקות שנעשו בשבוע ה-26 להריונה, התגלה כי עוברה מתפתח ללא מוח שלם, מום חמור הקרוי אננצפלוס - הגורם למותו של העובר או ללידת תינוק עם גולגולת קטנה, ומוח קטן שחסרים בו תפקודים מרכזיים. במקרים נדירים תינוקות אננצפאליים שורדים למעלה מחמישה ימים.

ועדה של בית החולים, משרד הבריאות וארגוני זכויות אדם – כולם תמכו בבקשתה של ביאטריס להפיל, אך שופטים בבית המשפט העליון, כאמור, הצביעו ברוב של ארבעה מול אחד לדחות את בקשתה. "בית המשפט החליט כי זכויותיה של האם לא עדיפות על זכויותיו של עוברה, ולהפך, וכי קיים איסור מוחלט על הפלות במדינה", נכתב בהחלטת בית המשפט. השופטים הוסיפו כי בריאותה של ביאטריס "יציבה", על אף שהכירו בכך כי המצב יכול להשתנות, והורו לרופאיה להמשיך ולעקוב אחר מצבה ולהעניק לה את הטיפול הרפואי הנחוץ.

חברים בקמפיין ללגליזציה של הפלות במקרים המסכנים את חיי האם גינו את ההחלטה. מורנה הררה, מנהלת קבוצת הקמפיין שעוסק במקרה של ביאטריס, כינתה את ההחלטה "בלתי אחראית" והוסיפה כי השופטים לא לקחו בחשבון את מצבו של העובר, שלו לדבריה אין כל סיכוי לשרוד: "החיים היחידים שאפשר להציל הם של ביאטריס".

מלבד אל סלבדור, הפלות אסורות לחלוטין במספר מדינות נוספות – הרפובליקה הדומיניקנית, ניקרגואה, צ'ילה, הונדורס, האיטי וסורינאם. רק בקובה, גיאנה, פורטו ריקו ואורוגואי נשים מורשות להפיל במקרים של אונס, גילוי עריות או סכנה לחיי האישה. בשנת 2012 הקונגרס באורוגואי אישר ברוב זעום לבצע הפלות במהלך 12 השבועות הראשונים להריון ובימים אלה דן הסנאט של ברזיל באפשרות לעשות את אותו הדבר. 95% מההפלות באמריקה הלטינית בין השנים 1995 ל-2008 הוגדרו לא בטוחות.

עוד על הפלות:
ארה"ב: רופא הורשע ברצח תינוקות במספריים
הצעה בארה"ב: נאנסת שתבצע הפלה תואשם בשיבוש ראיות
בישראל הפגינו נגד אגודת אפרת: "לא לתת פרס לעבריינים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully