וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: איראן הקימה רשת טרור באמריקה הלטינית

30.5.2013 / 9:51

התובע של בואנוס איירס מאשים את טהרן בייסוד רשת חבלנית החל משנות ה-80. אחד החשודים בחברות בארגון הוא מוחסן רזאאי - שיתמודד עוד שבועיים על נשיאות איראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגנטינה מאשימה את איראן בייסוד רשת טרור שנפרשה באמריקה הלטינית, ואומרת שתעלה את ממצאי החקירה בפני בתי המשפט במדינות הרלוונטיות. התובע בבואנוס איירס, אלברטו ניסמן, אמר אמש (רביעי) כי רשת הטרור האיראנית הוקמה בארצו כבר בשנות ה-80' המוקדמות. בשגרירות האיראנית בבואנוס איירס לא הגיבו להאשמות.

ניסמן הוא התובע החוקר את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה ב-1994, שגבה את חייהם של 85 בני אדם. בית המשפט בארגנטינה כבר הטיל על טהרן את האחריות למימון הפיגוע. במסמך של 500 עמודים, ציטט ניסמן ראיות מודיעיניות, לדבריו, המעידות על התפשטות הרשת, בין היתר בארגנטינה, בברזיל, בפרגוואי, באורוגואי, בצ'ילה, בקולומביה, בגיאנה, בסורינאם ובטרינידד וטובגו.

ארגנטינה דרשה מהאינטרפול להוציא צווי מעצר לתשעה חשודים - שמונה איראנים ולבנוני. בין החשודים שר ההגנה של איראן, אחמד וחידי. חשוד אחר הוא מוחסן רזאאי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה, המתמודד כעת לנשיאות איראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחסן רזאאי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה וכיום מתמודד על הנשיאות באיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי התובע הארגנטינאי, נספח התרבות לשעבר בשגרירות בבואנוס איירס, מוחסן רבאני, הוא "המוח" מאחורי הפיגוע בבניין הקהילה היהודית, והוא חשוד כמי שהיה "מתאם החדירה האיראנית לדרום אמריקה ובפרט לגיאנה". התובע ניסמן אמר כי מסמכים של בית המשפט בארצות הברית מוכיחים שרבאני הפעיל את עבדול קאדיר, שנידון למאסר עולם ב-2010 אחרי שניסה לבצע פיגוע בנמל התעופה ג'יי.אף.קיי בניו יורק.

בחודש פברואר, אישר הקונגרס הלאומי של ארגנטינה הצעה להקים "ועדת אמת" עם איראן כדי לחקור את הפיגוע. ההצעה נתמכה על ידי נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז דה קירשנר, שיש לה קשרים טובים עם טהרן. רבים בקהילה היהודית חוששים כי מדובר בוועדה שנועדה לסכל את החקירה האמיתית שמנהל התובע ניסמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה. 85 בני אדם נהרגו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully