וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק שובר שוויון? "לאסד אין יכולת לתפעל את ה-S-300"

28.5.2013 / 20:00

חרף תחינות המערב בפני רוסיה, יש בישראל מי שאינו מתרגש מהעברת מערכת הטילים המתוחכמת לסוריה. "המערכת מחייבת למידה, השקעה, אבטחה וידע שספק רב אם יש ברשות צבא סוריה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה מתעקשת שתעביר סוללות טילי S-300 לידי משטר הנשיא הסורי בשאר אסד בסוריה, אולם חרף אזהרות ישראל מפני העסקה - ספק אם צבא סוריה יוכל להפיק תועלת מהמערכת המתוחכמת. "המערכת מחייבת השקעה משמעותית וממושכת, הן בלימודה והן בהקמת מתקנים לתפעול ולתחזוקה, וכן בהקמת היחידות ואימונן", אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות יפתח שפיר, מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, שעומד בראש פרויקט המאזן הצבאי במזרח התיכון. לדבריו, לסוריה אין כשירות לקלוט את המערכת הרוסית המתקדמת.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
אסד יפיק ממנה תועלת? תלוי את מי שואלים. מערכת ההגנה האווירית S-300/AP

"דיווחים מהשבועות האחרונים, לרבות התבטאויות של בכירים רוסים, מצביעים על כך שאכן היה חוזה לאספקת מערכות S-300, ושכיום מובעת נכונות מצד רוסיה לספק את המערכת", אומר שפיר ומתייחס לפרסומים זרים, שלפיהם עסקת הנשק בין המדינות כוללת שישה משגרים ו-144 טילים שיועברו לצבא אסד, אך שפיר מסרב להתרגש מכך. "ספק רב אם צבא סוריה במצבו הנוכחי מסוגל להשקיע את כוח האדם והמשאבים הנדרשים לשם תפעול ה-S-300", אמר. "יתרה מזו", הוא מדגיש, "ספק רב אם יוכל לאבטח את המערכות מפני כוחות המורדים עם הגעתן לסוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יעלון: "נהיה ערוכים ודרוכים לכל התפתחות"

גורם ביטחוני הדגיש גם הוא כי אין שחר לפרסומים שלפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכל את משלוח הנשק מרוסיה לסוריה. "כבר בשבוע שעבר נטען בתוקף כי הפרסום ב'סנדיי טיימס', שלפיו העסקה בוטלה בעקבות סיכום בין נתניהו לפוטין, אינו נכון", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "חשוב לזכור כי מערכת ההגנה האווירית היא קלף מיקוח בין רוסיה לארצות הברית, כשברקע הצבת מערכת טילים באירופה וכן נושאים נוספים. באופן כללי, העניין נראה כמו ניסיון רוסי לכופף את ארצות הברית בתמורה לאי-מכירת המערכת".

שר הביטחון משה בוגי יעלון ביקר הבוקר בתרגיל נקודת מפנה 7 של פיקוד העורף וחזה בתרגול נפילת טיל כימי בירושלים. השר התייחס לאפשרות של שימוש בנשק כימי נגד אזרחי ישראל על ידי הצבא הסורי ואמר: "כי המשטרה הסורי מתייחס אלינו באופן שונה מהמורדים הסורים, מאיתנו הוא מורתע ואנחנו נהיה ערוכים ודרוכים לכל התפתחות, אך אנחנו לא מעריכים שהם ינסו לאתגר אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully