וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בארה"ב: "המלחמה בסוריה מאיימת על היציבות בלבנון"

לאחר ש-24 בני אדם נהרגו במהומות בטריפולי שבלבנון קרא משרד החוץ האמריקני "להימנע מכל פעולה שעלולה להחמיר את המשבר". היום בסוריה: כ-22 הרוגים במתקפת ארטילריה בקוסייר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

משרד החוץ האמריקני הזהיר אמש (שישי) כי המהומות בטריפולי שבצפון לבנון "מהוות תזכורת בוטה" לאופן שבו מלחמת האזרחים בסוריה מאיימת על היציבות בלבנון. "ההתנגשויות האחרונות בטריפולי, בהן לפחות 24 בני אדם נהרגו, היא תזכורת בוטה כי הסכסוך בסוריה מהווה איום גובר על הביטחון והיציבות של לבנון", כתב בהצהרה מטעם משרדו הדובר, פטריק וונטרל.

וונטרל הוסיף ואמר כי ארה"ב תומכת ב"מדיניות הניתוק הלבנונית" ביחס למשבר בסוריה וגינה את החשד למעורבותן של כוחות חיזבאללה בסכסוך הסורי. "אנו קוראים לכל הצדדים באזור להימנע מכל פעולה שהיא שעלולה להחמיר את המשבר, להגביר את האפשרות של גלישה לאלימות, ולהשפיע באופן שלילי על אוכלוסיות אזרחיות", אמר.

התנגשויות בטריפולי לבנון. רויטרס
"תזכורת בוטה כי הסכסוך בסוריה מהווה איום גובר על הביטחון והיציבות של לבנון". טריפולי, השבוע/רויטרס

בעיר טריפולי בלבנון החלו ביום ראשון האחרון עימותים בין על רקע עדתי בין שיעים לסונים, המתנגדים למשטרו של בשאר אסד בסוריה. בין היתר, השתמשו הצדדים בפצצות מרגמה, ברימונים ובירי תתי מקלע. מאז שהחל סבב הלחימה בטריפולי נהרגו, כאמור, לפחות 24 בני אדם ומאות נפצעו.

נשיא לבנון, מישל סלימאן, הזהיר אתמול, בהתייחסות ברורה לפעילות של חיזבאללה בסוריה, כי ההתנגדות לא צריכה לגרום ללבנון לצלול לתוך סכסוך עדתי, בין אם בתוך גבולותיה או מעבר להם. "להתנגדות יש משמעויות נשגבות ... מאשר לשקוע בסכסוכים, בין אם בסוריה או בלבנון", אמר סלימאן בטקס לציון 13 שנה לנסיגת ישראל מדרום לבנון. עם זאת, הוא הביע אכזבה כי לבנון לא הצליחה למנף את הנסיגה: "לבנון לא קצרה את פירות השחרור. אנחנו שחררנו את הארץ, אבל לא שחררו את מוחותינו", אמר והסביר כי "התלות בעדתיות ממשיכה לפגוע במדינה".

בסוריה ביצעו הבוקר כוחות צבא אסד את המתקפה הארטילרית הקשה ביותר השבוע בניסיון לסלק את יתר המורדים מהעיר קוסייר – כך מסרו אנשי ארגון זכויות אדם בריטי היושבים בסוריה לסוכנות הידיעות AP. לטענת הפעילים, כ-22 בני אדם נהרגו במהלך המתקפה, ביניהם 18 מקרב המורדים. כוחותיו של אסד ולוחמים של חיזבאללה החלו לתקוף לפני כשבוע בעיר האסטרטגית במערב המדינה, ואף הצליחו להשתלט מחדש על מרבית השטח. האדי עבדאללה, פעיל מקומי בארגון בריטי לזכויות אדם בסוריה, סיפר כי המתקפה חלה בשעות המוקדמות של שבת. המתקפה בקוסייר מדגישה את התפקיד ההולך וגדל של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה. היום צפוי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה לנאום לראשונה מאז החלה הלחימה בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully