וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תמכור לסוריה S-300: "נעמוד בהתחייבויותינו"

למרות הלחץ הישראלי, הבהיר שר החוץ הרוסי כי ארצו לא תחתום על עסקאות חדשות אך בכוונתה להשלים את מכירת מערכות טילי הקרקע-אוויר המתקדמות. "כבר הוצאנו לפועל חלק מהעסקה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בפגישת פוטין ונתניהו ביום שלישי

חרף הלחץ הישראלי והצהרות קודמות מצד בכירים במוסקבה, הבהיר אתמול (חמישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצו מתכוונת לעמוד בהתחייבותה ולמכור לסוריה את מערכות טילי הקרקע-אוויר המתקדמות מסוג S-300. אמנם לדברי לברוב רוסיה "אינה חותמת על עסקאות חדשות", אך בכוונתה לכבד הסכמים קיימים עם סוריה.

"כבר הוצאנו לפועל חלק מהעסקה", אמר לברוב והוסיף כי בכוונת הרוסים להשלים את הדיל. בראיון לטלוויזיה הרוסית הסביר לברוב כי אי-מימוש התחייבויות בהסכמים חתומים יציג את רוסיה כבלתי אמינה בפני צדדים נוספים עמם חתמה על עסקאות נשק. בדבריו היום סתר שר החוץ הרוסי דברים שאמר רק בסוף השבוע האחרון, אז אמר כי לארצו אין כל כוונה למכור לסוריה מערכות הגנה מתקדמות נגד מטוסים. עוד אמר לברוב כי רוסיה תמלא את התחייבויותיה לדמשק, המעוגנות בחוזה, אולם לא תכלול במכירה את מערכות ה-S-300.

ביום שלישי האחרון נועד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במטרה להניא אותו ממכירת המערכות המתקדמות לידי סוריה, ובכך לפגוע בעליונותה האווירית של ישראל באזור. בפתח הפגישה, שנערכה בעיר סוצ'י, הודה נתניהו לפוטין על שהזמין אותו לפגישה ואמר: "האזור שסביבנו מאוד רועש, רוגש, לא יציב ונפיץ ולכן אני שמח על ההזדמנות לבחון יחד דרכים לייצב את האזור ולהביא ביטחון ויציבות לאזור". בתום הפגישה אמר פוטין כי חשוב להימנע מפעולות העלולות לגרום להסלמה של מלחמת האזרחים בסוריה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מערכת טילים מסוג S-300. AP
מסוגלת ליירט מטוסים ואף טילים בטווח של 200 קילומטרים. מערכת ה-S-300/AP

ה-S-300 היא מערכת שמסוגלת ליירט מטוסים ואף טילים בטווח של 200 קילומטרים, ואם הייתה נמצאת בידי אסד הייתה ודאי משפיעה על השיקולים שבתקיפה נוספת בשטחי ארצו. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא בעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון, שעשויות לפגוע בעליונות האווירית ובחופש הפעולה האווירי המוחלט כמעט, ממנו נהנית ישראל בזירה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully