וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עדויות חדשות לשימוש בנשק כימי בסוריה

כתב ה-BBC ביקר בעיר סראקב שהופצצה מהאוויר ושוחח עם עדי ראייה ורופאים, שהעבירו לידיו סרטונים "מרשיעים". אמש שיגר בכיר ישראלי איום לאסד: נמוטט אותך אם תתקוף אותנו

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

ראיות חדשות במערב לשימוש, לכאורה, בנשק כימי בסוריה. רשת בי-בי-סי דיווחה הבוקר (חמישי) כי הגיעו לידיה סרטונים, המחזקים את הטענות לשימוש בגז קטלני נגד המורדים בצפון המדינה. לדיווח אין אישור ממקור נוסף, והסרטונים לא הוצגו בפומבי. כתב הרשת, שסייר בסראקב ממזרח לאידליב, נפגש עם עדי ראייה שסיפרו כי מסוקים הטילו בעיר לפחות שני מכלים ובהם נשק כימי מסוג לא-ידוע.

בחודש אפריל הייתה נתונה סראקב להפצצות כבדות מצד כוחות המשטר. רופאים בבית החולים המקומי סיפרו לבי-בי-סי כי טיפלו בשמונה פצועים שסבלו מבעיות בנשימה. חלק מהחולים הקיאו ולאחרים היו אישונים מורחבים. אחת מהחולות אף מתה.

נפגעים בהפצצה אווירית על העיר סראקב בצפון סוריה. אפריל 2013. AP
אב ובנו שנפגעו בהפצצה אווירית בסראקב בחודש שעבר/AP

בסוף החודש שעבר הודה לראשונה בפומבי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה כי מדובר ב"שינוי חוקי המשחק". אובמה אמר כי "יש לנו עדויות שהיה נשק כימי שהשתמשו בו, אבל אנחנו לא יודעים איך, מי ומתי השתמשו בו".

כשבוע לאחר מכן, אמרה חוקרת עצמאית של האו"ם, קרלה דל פונטה, כי אנשיה אספו עדויות לפיהן המורדים בסוריה עשו שימוש בגז עצבים מסוג סארין. צוות החוקרים, שבחן עדויות של פצועים במלחמת האזרחים בסוריה ושל רופאים שטיפלו בהם, אמר כי טרם עלו הוכחות כי משטר אסד ונאמניו עשו שימוש בנשק כימי. זאת, בניגוד להערכות שהשמיעו בתקופה האחרונה ישראל וארצות הברית. הבית הלבן פקפק בממצאים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב ברק אובמה. מאי 2013. GettyImages
אובמה הודה שנעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, אך לא פירט היכן - ובידי מי/GettyImages

אמש התקשר בכיר ישראלי לעיתון ניו יורק טיימס, ושיגר דרכו אזהרה נוקבת לנשיא סוריה אסד, לפיו ישראל שוקלת לבצע תקיפה צבאית בשטח סוריה כדי להניא את דמשק מלהעביר כלי נשק מתקדמים לידי חיזבאללה. במסר המאיים שהועבר על דפי העיתון האמריקני, נאמר כי ישראל תפעל להפלת משטרו של הרודן הסורי אם יבחר להגיב על תקיפות שתבצע ישראל בשטח סוריה.

"ישראל נחושה להמשיך במאמצים למנוע העברת אמצעי לחימה מתקדמים לידי חיזבאללה. העברת נשק מסוג זה לארגון השיעי תגרום לערעור היציבות באזור", אמר הבכיר הישראלי. הוא הוסיף כי "אם הנשיא אסד יגיב בתקיפה נגד ישראל, או ינסה לתקוף באמצעות בעלי בריתו הטרוריסטים, הוא יסתכן באובדן שלטונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully