וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לא יקצץ ברשת החינוך התורני של ש"ס

שר החינוך פירון ויו"ר ש"ס סיכמו שהקיצוץ המתוכנן ברשת "אל המעיין" ובמוסדות החינוך העצמאי, בסך מאות מיליוני שקלים, יבוטל. שרי הממשלה עדיין מכונסים כדי לאשר את התקציב

צילום: אבי כהן, מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד, יאיר דניאל

צפו ברמטכ"ל ובראש הממשלה מתייחסים לקיצוץ בתקציב הביטחון, אתמול

נצחון ראשון לדרעי? שר החינוך, שי פירון, ויו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, סיכמו אמש (שני) בהסכמת שר האוצר יאיר לפיד להוריד מסדר היום את הקיצוץ המתוכנן ברשת החינוך התורני של ש"ס, "אל המעיין", ובמוסדות החינוך העצמאי של התנועה. דרעי מסר לאחר האירוע: "הורדת הקיצוץ על ידי שר האוצר היא תחילתה של הידברות שחשובה ונחוצה מאוד בעת הזו לכולנו". בכך נמנע קיצוץ בגובה מאות מיליוני שקלים מרשתות החינוך, הנמצאות בליבת העשייה של ש"ס.

השר פירון, אמר לוואלה! חדשות כי מניעת הקיצוץ בתקציבי מעיין החינוך החרדי והחינוך העצמאי היא עניין טכני בשל קושי משפטי. לדברי פירון, הסתבר לו כי אין אפשרות חוקית להוריד את תקציבי רשתות החינוך משום שלתלמידיהם אין חלופה בדמות חינוך ממלכתי, ולכן הוחלט להקים את רשת החינוך הממלכתית חרדית. כמו כן טוען פירון, "בהמשך מי שלא ירצה להיות חלק מהחינוך הממלכתי יתוקצב ב-75 אחוז, מוכר שאינו רשמי, וכך תהיה השוואה בין התקצוב של החינוך החרדי העצמאי לחינוך החילוני העצמאי כמו בתי הספר הדמוקרטיים והאנטרופוסופיים". מוקדם יותר, נמסר מלשכתו של פירון כי "ההסכם עם יו"ר ש"ס אינו פוגע בתוכנית להפעלת לימודי ליבה בכלל מערכת החינוך".

אריה דרעי ויאיר לפיד במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
הקיצוץ נמנע. דרעי ולפיד/טלי מאייר

בשעה זו עדיין מכונסים שרי הממשלה, הצפויים לאשר את הצעת התקציב לשנים 2013-2014, הכוללת שלל גזירות על הציבור, וכן שורת קיצוצים על השירותים לציבור. השרים מכונסים זה שעות ארוכות, מאז אישר הקבינט את הקיצוץ בסך שלושה מיליארד שקלים בתקציב הביטחון. החלטה בעניין צפויה להתקבל עוד הלילה, בשל המראתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור ברוסיה, שם הוא צפוי להיוועד עם הנשיא פוטין במטרה להניא אותו ממכירת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300 לידיים סוריות.

כאמור, מוקדם יותר אישר הקבינט את הצעתו של ראש הממשלה לקצץ שלושה מיליארדי שקלים מתקציב משרד הביטחון – במקום ארבעה מיליארד כפי שדרשו באוצר. בפתח ישיבת הממשלה אתמול בבוקר אמר ראש הממשלה כי הקטנת הסכום שיקוצץ מתקציב הביטחון לא יבוא על חשבון הציבור. "היום אבקש להביא לאישור הקבינט והממשלה מיתון בקיצוץ של כמיליארד שקל, שלא יבוא על חשבון הציבור", אמר נתניהו. גורמים במשרד ראש הממשלה הסבירו כי מיליארד השקלים יגיעו מרזרבות תקציביות ולא מהעלאת מסים, אך לא ברור אם קיימות רזרבות שכאלה, מדוע שהן יועברו דווקא לביטחון.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס אמש לנושא תקציב הביטחון ולאיומים על ישראל בערב הוקרה לפרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל. "אנחנו מחוברים לעם, משום שבלתי אפשרי שצבא לאומי בגיוס חובה יהיה מנותק ממה שקורה בחברה שלו, במדינה שלו", אמר גנץ בהתייחסו לקיצוץ בתקציב. "אנו מחויבים להתייעל וממשיכים כל הזמן להדק את החגורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully