וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה וקמרון: להביא סוף לטבח בסוריה בדחיפות

נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה נועדו בוושינגטון, ושוחחו על האלימות הגוברת בסוריה והמאמצים לסיים את המשבר. אובמה: "אני לא מבטיח שזה יצליח. אך זה שווה את המאמץ"

הנשיא האמריקני ברק אובמה דן היום (שני) עם עמיתו הבריטי דייויד קמרון המבקר בוושינגטון באלימות של משטרו של בשאר אסד נגד העם הסורי, והסכימו להמשיך להפעיל עליו לחץ כדי שיעביר את השלטון בדרכי שלום לקראת כינון משטר דמוקרטי בסוריה. אובמה הזהיר מכך שיש לסוריה "פוטנציאל להפוך למעוז הקיצונים", וכי זה גם האינטרס של רוסיה לעצור את אסד.

אובמה התייחס לשיחתו בחודש שעבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא. "בתור מנהיגה בזירה העולמית לרוסיה יש אינטרס - וגם חובה - להוביל לתוצאה שכולנו רוצים לראות לטווח הארוך", אמר אובמה במסיבת עיתונאים משותפת עם קמרון. "זה לא סוד שיש עדיין חשדנות בין רוסיה למערב - המטרה שלנו הייתה להביט במצב בצורה אובייקטיבית. אם אנו יכולים לתווך ולהוביל למעבר שלטוני פוליטי, שמשאיר את סוריה שלמה ושמה קץ לשפיכות הדמים - זה יהיה טוב בשביל כולם. ונהיה מאוד עקביים בניסיון להגיע לזה. אני לא מבטיח שזה יצליח. אך זה שווה את המאמץ".

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון בוושינגטון. רויטרס
התייחסו גם לעניינים פנימיים. אובמה וקמרון, היום/רויטרס

קמרון מצדו אמר כי על מנהיגי העולם "להתכנס בדחיפות כדי להביא סוף לטבח". הוא בירך על הצטרפותו של פוטין למאמצים. "עלינו להביא את הסורים לשולחן המשא ומתן", אמר, "אך נגביר גם מאמצים לחזק את האופוזיציה המתונה, כי עליהם לשכנע את אסד שאין לסכסוך הזה פתרון צבאי". קמרון אמר שארצו לא קיבלה החלטה לחמש את המורדים, אך הוכנסו שינויים לתנאי החרם על סוריה כדי לספק סיוע טכני. "אך עלינו לעשות יותר", אמר.

את שיחתו עם הנשיא הרוסי בנושא בשבוע שעבר תיאר קמרון כשיחה כנה. "אמרתי בצורה ברורה שאסד צריך ללכת, הנשיא פוטין לא הסכים אתי", אמר. "אך האינטרס המשותף שלנו - שבסוף כל זה יש סוריה דמוקרטית ויציבה ושכונה יציבה, וכולנו רואים שהכיוון הנוכחי אינו אינטרס של אף אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסד צריך ללכת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת העיתונאים בבית הלבן עלתה גם סוגייה בריטית פנימית - קריאות לעזיבת האיחוד האירופי אותן השמיעו לאחרונה חברי מפלגתו של קמרון. "לא יהיה משאל עם מחר, ויש סיבה טובה לכך: זה היה נותן לציבור הבריטי בחירה שגויה בין הסטטוס קוו לעזיבה", אמר קמרון. "האם זה האינטרס הלאומי של בריטניה לעשות רפורמות באיחוד האירופי, לעשות אותו יותר גמיש, תחרותי? כן. האם זה האינטרס הבריטי לערוך משאל עם אחרי יישום השינויים? כן".

גם אובמה התייחס גם לשתי פרשות המטלטלות בימים האחרונים את הממשל: בימים האחרונים נחשף שרשות המסים הקדישה תשומת לב מיוחדת ומוגזמת לארגונים השמרנים המזוהים עם תנועת המחאה "מסיבת התה", וכן נחשפו חילופי המכתבים של מחלקת המדינה בעקבות תקיפת הנציגות הדיפלומטית של ארה"ב בבנגאזי שגילו לכאורה ניסיון לשנות גרסה רשמית שתוצג לציבור.

על פרשת רשות המסים, אמר אובמה כי הוא שמע על כך לראשונה ביום שישי. "זה מקומם ואין לזה מקום, לא אסבול זאת", אמר. "אם יוכח שהטענות נכונות - האחראים צריכים לתת את הדין, כי הציבור צריך לסמוך על רשות המסים - וכשממשל משתנה, זה לא אומר שזה צריך להיגמר ברדיפת ארגונים שנתפשים כעוינים בעיני ממשל ספציפי. רשות המסים היא גוף עצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully