וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוועה באוהיו: הנערות הרו לחוטפים חמש פעמים

התקשורת בארה"ב מדווחת כי שלוש הצעירות שהוחזקו במשך כעשור בבית בקליבלנד הוכו במהלך ההיריונות - ורוב העוברים לא שרדו. המשטרה ערכה חיפוש בבית לפני תשע שנים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

יממה לאחר שחרורן של שלוש הנשים שנחטפו לפני כעשור באוהיו, נחשפת הזוועה שחוו בתקופת השבי. תחנת הטלוויזיה המקומית בקליבלנד WKYC-TV דיווחה הלילה (רביעי) כי השלוש – אמנדה ברי, ג'ורג'יניה (ג'ינה) דה-ג'זוס ומישל נייט – קיימו עם חוטפיהן יחסי מין בכפייה והרו להם חמש פעמים.

מקורות משטרתיים סיפרו לערוץ המקומי כי החוטפים אף נהגו להכות את הנשים ההרות. לדבריהם, העוברים לא שרדו ו"לא ברור מה קרה לאחר ההריונות". ברי, כפי שסופר, נמלטה מהבית כשבזרועותיה ילדה שנולדה בתקופת השבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמנדה ברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי המשטרה, שעצרו אתמול שלושה אחים בחשד למעורבות בחטיפתן ובהחזקתן של השלוש, ממשיכים לחפש רמזים ב"בית הזוועות" בו הוחזקו. במקביל, במשטרה מאפשרים לנשים להתאחד עם משפחותיהן בטרם ימסרו לחוקרים את הפרטים המלאים על החטיפה והשבי. "כרגע, אנו רוצים לאפשר להן לבלות מעט עם המשפחות שלהן ולקחת את ההליך הזה לאט מאוד, מתוך כבוד למשפחות ולצרכי הנשים הצעירות", אמר סגן מפקד המשטרה המקומית, אד טומבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

השכנים לא מופתעים: "המקום המושלם"

במהלך החקירה התברר כי המשטרה כבר ביקרה בעבר בבית בו הוחזקו החטופות, ככל הנראה גם בזמן ששהו בו. כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו כי בשנת 2000 – כשנתיים לפני היעלמותה של מישל נייט – ערכה המשטרה חיפוש בביתם של האחים אריאל, פדרו ואוניל קסטרו, בתגובה לקריאה שהתקבלה בדבר קטטה בה היה מעורב האח אריאל. בינואר 2004 – פחות משנה לאחר שנעלמה גם אמנדה ברי - ביקרה המשטרה פעם נוספת בבית האחים בקליבלנד. אז, הסיבה הייתה שאריאל קסטרו, שהועסק כנהג הסעות של תלמידים, השאיר את אחד הילדים באוטובוס. לאחר שנחקר והתברר שלא הייתה לו כל מחשבה פלילית, הוא שוחרר. שלושה חודשים אחר כך נעלמה ג'ינה דה-ג'זוס. באפריל 2009 ה-אף.בי.איי העריך כי ברי, דה-ג'זוס ואשלי סאמרס – שנחטפה גם היא בקליבלנד ביולי 2007 בעודה בת 14, נחטפו בידי אותו אדם.

פדרו, אוניל ואריאל קסטרו (מימין לשמאל), שנעצרו בחשד להחזקתן של שלוש החטופות בקליבלנד, אוהיו, במשך עשור. רויטרס
החשודים. פדרו, אוניל ואריאל קסטרו/רויטרס

בעוד כלי התקשורת מדווחים כי ישנן ראיות שהשלוש הוחזקו כשהן כבולות בשרשרות, לפחות בחלק מתקופת השבי, יש מי שסבורים שהכתובת הייתה – אולי – על הקיר. "אני לא יודע אם זה מפתיע אותי. עשר שנים זה מה שמפתיע אותי", אמר ביל מקנט בן ה-71, המתגורר באזור בעשורים האחרונים. לדבריו, הפשע הוא תופעה מוכרת באזור – החל מעסקאות סמים ועד לאירועי ירי. חאלד סמאד, הפעיל בקהילה המקומית, גם כן לא הופתע במיוחד. "זה היה המקום המושלם לזה, כי אנשים לא יכולים היו לשמוע שום רעש", אמר.

צפו בשכן הגיבור שגילה את החטופות:

לדברי סמאד, אריאל קסטרו אף התלווה אליו לחיפושים אחר הנעדרות. הוא סיפר גם כי עבודתו של קסטרו כנהג הסעות, גרמה לכך שנחשב אמיד יחסית באזור. "במונחים של כסף, הוא עשה כלל הנראה יותר כסף מכל אחד אחר ברחוב", אמר. ג'ניפר פייקוס בת ה-34 סיפרה על התחושות הכלליות ברחוב. "בסוג כזה של שכונה, אתה לא נוהג להתערב בעניינים של אנשים אחרים כי אתה מפחד לדבר עם השכנים שלך".

הבית בו נמצאו חטופות באוהיו, קליבלנד. AP
המשטרה מחוץ לבית בו הוחזקו שלוש הנשים במשך שנים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully