וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכספים: למה פוגעים בחלשים ולא בחברות?

7.5.2013 / 16:54

ח"כ ניסן סלומיאנסקי מתח ביקורת על הצעת התקציב של שר האוצר יאיר לפיד ואמר כי הפגיעה במעמד הביניים היא קשה. "מדוע לא לוקחים מהחברות שמקבלות הון מתחכומי מס"?

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) הגיב היום (שלישי) על הצעת התקציב של האוצר ואמר כי "הפגיעה במעמד הביניים היא קשה". לדבריו "אני מצפה מידידי, שר האוצר ח"כ יאיר לפיד, שלו נתונה הערכתי הרבה, להציג בפנינו כיוונים חדשים. כאדם שלא בא מתוך המערכת, אני מקווה שיוכל להציג בפנינו רעיונות חדשים ולא את הטיעונים הרגילים והשבלוניים שקיימים באוצר".

סלומיאנסקי אמר כי טרם הוצגה בפניו טיוטת התקציב. "כאשר היא תגיע לידי הוועדה שבראשותי, מוקצבים לנו 50 יום לדון ולשאול את השאלות הקשות", אמר. לדבריו, "אחת מהשאלות הקשות היא מדוע מעלים את מס ההכנסה ב-1.5%? זוהי העלאה קשה אשר פוגעת בשכבות החלשות. מדוע לא לוקחים מאותן חברות שמקבלות ממדינת ישראל הון עתק מתחכומי מס".

הצעת התקציב שהציג משרד האוצר כוללת שורת גזירות שעתידות לפגוע במעמד הביניים. בין היתר צפוי מס ההכנסה לעלות ב-1.5% בכל מדרגות המס, המע"מ צפוי לעלות ל-18% והמס על טבק ואלכוהול יעלה אף הוא. כמו כן יקוצצו קצבאות הילדים, תקוצץ התמיכה בגני ילדים וצהרונים ושורת קיצוצים נוספים. במספרים כוללים, מתכוון האוצר להעמיד את יעד הגירעון לשנת 2013 על 4.65% מהתוצר הלאומי, ובשנת 2014 הוא יירד ל-3% מהתוצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully