וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה נערך להעביר נשק לידי האופוזיציה הסורית

בכירים בממשל האמריקאי אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי אובמה החליט להחריף את הצעדים להפלת משטרו של בשאר אסד. אתמול הודה אובמה לראשונה בקולו כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מתכוון להעביר לידי האופוזיציה הסורית אמצעי לחימה – כך אתמול (שלישי) גורמים בכירים בממשל האמריקאי ל"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, אובמה החל בנקיטת צעדים חריפים יותר במטרה לגרום לבעלות בריתה של ארצות הברית לפעול להדחתו של נשיא סוריה בשאר אסד.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אפריל 2013. AP
אובמה במסיבת העיתונאים, אתמול/AP

לפי ה"וושינגטון פוסט", אותם גורמים ציינו כי שיחות ומשא ומתן הם עדיין האפשרות המועדפת על ארצות הברית, ולצורך כך החל הממשל האמריקאי במאמצים לשכנע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשקול מחדש את הגיבוי שהוא מעניק לאסד, לנוכח השימוש שעשה לכאורה משטרו בנשק כימי נגד המורדים והאפשרות של פעולה צבאית של מדינות המערב בסוריה. לפי הדיווח, אובמה צפוי להחליט באופן סופי אם לשלוח את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית בשבועות הקרובים, עוד טרם הפגישה שנקבעה לו עם פוטין בוועידת G8 שתתקיים בצפון אירלנד.

הגורמים לא פירטו אילו אמצעי לחימה שוקלת ארצות הברית להעביר לידי האופוזיציה, על אף שהמורדים ביקשו לקבל לידיהם טילים נגד טנקים וטילי קרקע-אוויר.

אתמול הודה אובמה לראשונה בקולו כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה שמדובר ב"שינוי חוקי המשחק". במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר הנשיא האמריקאי כי "עכשיו יש לנו עדויות שהיה נשק כימי שהשתמשו בו, אבל אנחנו לא יודעים איך, מי ומתי השתמשו בזה". הוא ציין עוד שסוריה הופכת ל"כתם" עבור הקהילה הבינלאומית שאינה מצליחה לפקח על הנעשה במדינה המשוסעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרח סורי שנפגע מנשק כימי, לטענת המורדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חשוב להבין שכמה שנים אנחנו עדים לאסון מתמשך לעם הסורי. זה לא מצב שאנו צופים בו מהצד", הבהיר אובמה, שלא התחייב מעולם להתערב צבאית בסוריה. "התפישה שלי מלכתחילה הייתה שאסד הרג את אנשיו והדרך היחידה לשלום לאנשיו היא שהוא יעזוב את תפקידו". הנשיא גם התייחס לאפשרות שנשק כימי יזלוג ויכוון נגד "בעלותהברית" של ארצות הברית, והדגיש כי "יש אופציות על המדף שאנחנו לא משתמשים בהן".

שלשום שוחחו אובמה ופוטין על סוגיית הנשק הכימי בסוריה. מהבית הלבן נמסר לאחר השיחה כי נשיא ארצות הברית הדגיש את דאגתו בנושא בפני מקבילו הרוסי. "הנשיא אובמה והנשיא פוטין דנו במצב בסוריה, והנשיא אובמה העלה את חששו מפני הנשק הכימי במדינה", נכתב בהצהרת הבית הלבן. שני המנהיגים הסכימו להמשיך לשוחח בנושא וכי שרי החוץ האמריקני והרוסי, ג'ון קרי וסרגיי לברוב, ידונו אף הם בנושא. אובמה ופוטין ייפגשו בחודשים הקרובים פעמיים - בחודש יוני הקרוב כאמור, ובספטמבר בכינוס שיתקיים ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully