וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופי: על המדינה לפנות את עמונה עד ה-15 ביולי

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

28.4.2013 / 18:12

העליון אמנם אישר לממשלה ארכה של 90 יום עד פינוי המאחז הבלתי חוקי, אך קבע כי מדובר בהחלטה שהיא "לפנים משורת הדין". המתנחלים מסרבים להתרגש: "זה לא פסק דין"

כאב הראש הבא של הממשלה: בג"ץ אישר היום (ראשון) למדינה "לפנים משורת הדין" ארכה אחרונה לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה עד ל-15 ליולי. ההחלטה באה לאחר שפרקליטות המדינה ביקשה לדחות ב-90 יום את פינוי המאחז, שהיה אמור להתבצע בימים אלה, וזאת על מנת "לאפשר לממשלה החדשה ללמוד את הנושא". היום נעתרו השופטים - בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס - לתת למדינה את הארכה המבוקשת. בכך, דחו השופטים את עמדת ארגון "יש דין" שעתר לפינוי המאחז ושביקש כי המדינה תעמוד בהתחייבותה המקורית לפנות את המאחז עד לסוף החודש. כיום מתגוררות בעמונה כ-40 משפחות בכ-60 מבנים.

כבר עתה ברור כי פינוי המאחז יהיה המבחן הגדול הראשון לממשלה החדשה לאור העובדה כי בתוך מפלגת הבית היהודי קיימת התנגדות לפינוי. בחודשים האחרונים עמלים המתנחלים לרכוש כמה שיותר חלקות במאחז ואולם עד כה לא הצליחו לבצע רכישה משמעותית, כזו אשר תבטל את הפינוי הצפוי. במדינה מודים כי המאחז, הנחשב כיום לגדול ביותר ביהודה ושומרון, הוקם על אדמות פלסטיניות פרטיות וברור כי בדומה לפינוי מגרון, תנסה הממשלה לשכנע את התושבים להתפנות מרצון.

אשר גרוניס. עומר מירון
נתן אישור אחרון למדינה לעכב את פינוי עמונה. נשיא העליון השופט גרוניס/עומר מירון

תושבי המקום מסרבים להתרגש מהחלטת בית המשפט ואומרים כי לא מדובר בפסק דין חלוט אלא בהחלטה בלבד. לדבריהם, הממשלה אמורה להכריע מה בכוונתה לעשות בעניין, בין היתר משום שקיימות טענות לבעלות חוקית על חלק מהקרקעות.

יו"ר ועד מתיישבי עמונה, עו"ד אביחי בוארון, מסר הערב בתגובה להחלטת בג"ץ כי "בחודשים האחרונים נרכשו ביישוב עשרות דונמים שהינם כיום בבעלות יהודית. העותרים הערבים לא הוכיחו את בעלותם על אדמות אלו בשום צורה וכל מטרתם, שלהם ושל עורכי הדין של השמאל הקיצוני, היא לפגוע בכל מה שציוני ויהודי בארץ הזו. אנו בטוחים שהדרג המדיני החדש יפעלו לכך שהמדינה תודיע לבית המשפט כי שינתה את עמדתה ואינה מתכוונת לפגוע בציונות ולפנות יישוב בארץ ישראל. היינו מצפים שבית המשפט יקרע את מסכת הציניות מעל פני עורכי הדין הפוסט ציונים שמקוששים בכל פעם עותרים ערבים רק כדי לקעקע את המפעל הציוני ואת ההתיישבות בארץ ישראל. אנחנו עדיין מאמינים שזה יכול לקרות".

"למנוע את הפינוי ולאפשר ליישוב להישאר על כנו"

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), תושבת היישוב היהודי בחברון אמרה היום כי פינוי והריסה של עמונה יהיו עוול חסר הצדקה. "על הממשלה לעשות כל הנדרש על מנת למנוע את הפינוי ולאפשר ליישוב להישאר על כנו ולהתפתח על הקרקעות שנרכשו", אמרה.

עו"ד שלומי זכריה מהצוות המשפטי של "יש דין" שייצג את הפלסטינים העותרים מסר בתגובה להחלטה: "החלטתו של בית המשפט היום סוגרת את הדיון המתמשך בנושא המאחז עמונה ומחזקת את הקביעה כי יש לפנות את המאחז הבלתי מורשה כולו, הבנוי על אדמה פרטית גזולה ואשר נבנה כולו בניגוד לדין. אנו מקווים שהמדינה תכבד את החלטת בית המשפט ללא דיחוי וללא כל תירוצים, כפי שנעשה בעבר. שניים מהעותרים נפטרו במהלך השנים שהעתירה תלויה ועומדת ואילו שאר העותרים כמהים לשוב לאדמותיהם".

בעבר כבר התחייבה המדינה לפנות את המאחז עד לסוף 2012, אז אמרה כי היא פועלת לביצוע הפעולה ב"דרכי שלום". לאחר מכן התבקשה דחיה "בשל הבחירות" שהתקיימו בתחילת השנה וכעת נעתר בג"ץ לבקשת המדינה לפינוי כאמור עד אמצע חודש יולי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully