וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל האישום נגד החשוד בשליחת מעטפת רעל לאובמה

24.4.2013 / 3:40

התובע המחוזי במיסיסיפי הודיע כי לאור "ממצאים חדשים" בחקירה הוחלט לשחרר את פול קווין קרטיס, שנחשד בשליחת מעטפות שהכילו רעל מסוג ריצין לנשיא האמריקאי וכן לסנאטור

משרד התובע המחוזי באוקספורד שבמדינת מיסיסיפי, ארצות הברית, ביטל את האישומים שהוגשו נגד פול קווין קרטיס, תושב מיסיסיפי שנחשד בשליחת מכתבי רעל לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ולסנאטור הרפובליקני, רוג'ר וויקר. בבקשת הביטול שהוגשה אתמול (שלישי) לבית משפט מחוזי במיסיסיפי, ציינו אנשי התביעה כי "חקירת הפרשה חשפה ממצאים חדשים", מבלי להוסיף על כך. אתמול נשלחה מעטפת רעל מסוג ריצין לבסיס צבאי בוושינגטון.

פול קווין קרטיס תושב מיסיסיפי נחשד בשליחת מכתבי רעל לנשיא ארצות הברית. רויטרס, רויטרס
"אוהב את המדינה". פול קווין קרטיס/רויטרס, רויטרס

ההודעה על ביטול האישומים באה כמה שעות לאחר שקרטיס שוחרר ממעצרו בערבות. הוא סיפר לכתבים כי הוא מכבד את הנשיא האמריקאי ומעולם לא חשב לפגוע במשרת ציבור. "אני אוהב את המדינה הזו", אמר קרטיס, תושב העיר קורינתוס שבמיסיסיפי. שופט בית משפט מחוזי שדן בבקשת המעצר של קרטיס בן ה-45 החליט לדחות לזמן בלתי מוגבל את בקשת השימוע בעניינו לאור ההחלטה לשחררו ממעצר. עורכת הדין של קרטיס, כריסטי מקוי, טענה כי הוא הופלל. "אני מאמינה שמישהו שמכיר את קווין עשה זאת תוך שימוש בפרטיו האישיים", אמרה מקוי בראיון לרשת CNN. היא הוסיפה כי "זה מעשה איום ונורא". בעיתון "קלריון-לדג'ר" המתפרסם בעיר ג'קסון שבמסיסיפי דווח כי חוקרי הפרשה ערכו חיפוש בבית של אדם נוסף, שככל הנראה מעורב בשליחת המעטפות, אך במשרד התובע המחוזי לא הגיבו על כך.

פינוי מבנה בגבעת הקפיטול בוושינגטון לאחר שחומר מסוכן התגלה במעטפה, אפריל 2013. AP
פינוי גבעת הקפיטול בוושינגטון בעקבות מציאת מעטפת הרעל/AP

בשבוע שעבר טענו אנשי החוקרת הפדרלית (FBI) שעצרו את קרטיס, כי הוא "אחראי לשליחת שלושה מכתבים שנשלחו בשירות הדואר של ארצות הברית, אשר הכילו חומר גרגירי שנבדק ונמצא כרעל ריצין". המכתב השלישי יועד לגורם במערכת המשפט במיסיסיפי, כך לפי ה-FBI. שני המכתבים כללו מלבד הרעל גם את ראשי התיבות KC – שככל הנראה מסמלים את שמו של החשוד. המכתבים נשלחו מממפיס ב-8 באפריל. מקוי סיפרה כי בחיפוש שערכו החוקרים בביתו של קרטיס, וכן במכונית שבבעלותו ואף בביתה של גרושתו, לא נמצאו ראיות שיחזקו את החשדות נגדו. קורטיס, המוכר בקרב תושבי עיר מגוריו ככפיל של הזמר אלביס פרסלי, נחשד בין היתר באיומים כלפי הנשיא אובמה. לאחר שנעצר סיפרו בני משפחתו כי הוא לא הראה סימנים שיעידו כי בכוונתו לפגוע בנשיא, אך ציינו כי הוא סובל ממחלת נפש.

מחומר החקירה שנחשף בבית המשפט עולה כי המעטפות שמוענו לאובמה וכן לסנאטור וויקר הכילו, בנוסף לחומר הרעיל, גם מכתבים שבהם נכתב על גבי דפים צהובים: "אולי עכשיו תסב את תשומת לבך אליי, אפילו אם זה אומר שמישהו צריך למות לשם כך". המכתב נחתם במילים: "אני הוא קיי.סי ואני מאשר את ההודעה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully