וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאובמה: הצעה להגביר פיקוח על נשק נדחתה

18.4.2013 / 5:25

ההצעה הדו-מפלגתית להרחיב את בדיקות הרקע לרוכשי נשק חסרה שישה תומכים. אובמה: "יום מביש לוושינגטון". הסנאט "התעלם מרצון העם האמריקני", אמרה חברת הקונגרס שנורתה בראשה

מכה למלחמה של אובמה באלימות מזויינת: הסנאט האמריקני דחה הלילה (חמישי) הצעה דו-מפלגתית להרחיב את בדיקות הרקע לרוכשי נשק בארה"ב. רק שישה סנאטורים היו חסרים בכדי להעביר את החוק, אך למרות פניות נרגשות של משפחות קרבנות הטבח בניוטאון, קונטיקט, ותמיכה נרחבת בקרב הציבור האמריקני, ההצעה נדחתה ברוב של 54 מתנגדים מול 46 תומכים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם לאחר דחיית חוק להגבלת מכירת נשק, 17 באפריל 2013. רויטרס
"זהו יום די מביש לוושינגטון". אובמה עם סגן הנשיא ביידן, גיפורדס ומשפחות שכולות מניוטאון/רויטרס

"זהו יום די מביש לוושינגטון", אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים שכינס לאחר דחיית החוק והוסיף כי המאמצים לא הסתיימו. "ההשפעה האמיתית תצטרך להגיע מהמצביעים. כל מי שתומך בחקיקה - אתם צריכים ליידע את נציגיכם כי אתם מאוכזבים וכי תפעלו בקלפי". הוא הדגיש כי "זה רק הסיבוב הראשון. כשדיברתי עם אנשי ניוטאון, אמרתי שנהיה חייבים להשתנות, זה מה שאמרה כל המדינה. כולם דיברו על כיצד נשתנה. אני מניח שהרגשות שכולנו הרגשנו מאז ניוטאון, טוסון, אורורה ושיקגו, אני מניח שזה לא דבר זמני. אני מניח שביטויי הצער שלנו והמחויבות לעשות משהו שונה כדי למנוע מהדברים האלה לקרות אינן מילים ריקות. מוקדם או מאוחר נעשה זאת, זיכרון הילדים הללו מחייב זאת, וכך גם העם האמריקני".

התיקון לחוק שהגישו הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין ממערב וירג'יניה והסנאטור הרפובליקן פט טומי מפנסילבניה ייצג את שאיפתו של אובמה להעביר חקיקה משמעותית של פיקוח על הנשק. שלושת הרפובליקנים הנוספים שתמכו בחוק היו סוזן קולינס ממיין, ג'ון מקיין מאריזונה ומארק קירק מאילינוי.

ניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
"כשדיברתי עם אנשי ניוטאון, אמרתי שנהיה חייבים להשתנות, זה מה שאמרה כל המדינה". ניוטאון, קונטיקט/רויטרס

"הלב שלנו שבור", אמר מארק ברדן, אבי אחד הקרבנות מהטבח בבית הספר היסודי בניוטאון. "תמיד ידענו שזו תהיה דרך ארוכה. אין לנו את המותרות לשוב לאחור", אמר במסיבת העיתונאים בבית הלבן. חברת הקונגרס לשעבר, גבריאל גיפורדס, שנורתה בראשה לפני כשנתיים בניסיון התנקשות, אמרה כי הסנאט "התעלם מרצון העם האמריקני". סקרים הראו כי למעלה מ-80% מהאמריקאים תומכים בהצעה להרחיב את בדיקות הרקע.

הצעה נוספת להגבלת הנשק, שקראה להחרים מכירת תתי מקלע מהסוג שהרוצח בקונטיקט השתמש, נפלה גם היא בהצבעה. "זה הסתכם בפוליטיקה", אמר אובמה והוסיף כי יותר מדי סנאטורים חששו ממיעוט קולני של בעלי נשק שייצאו נגדם בבחירות הבאות. ההצבעות הלילה בסנאט האמריקני היוו את סיכומם של שבועות של מגעים מתוחים ושתדלנות מרובה בעד הגבלות על הנשק. דחיית בדיקות הרקע אולי חרצה את אפשרות שחבילת החקיקה הכוללת ביותר זה שני דורות בנוגע לסוגיה, תעבור בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully