וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: זוכה מרצח לאחר 23 שנות מאסר - ולקה בלבו

24.3.2013 / 5:30

דייויד רנטה הורשע ב-1990 ברצח רב מברוקלין במהלך שוד שכשל, אך הכחיש מההתחלה. יומיים לאחר שזוכה ושוחרר מהכלא הוא אושפז בשל התקף לב. "הרגשות העזים השפיעו על בריאותו"

אסיר לשעבר מניו יורק ששוחרר בשבוע שעבר לאחר שריצה 23 שנים בכלא בגין רצח שלא ביצע, אושפז יומיים בלבד לאחר שחרור בשל התקף לב. כך מסר אמש (שבת) פייר זוסמן, עורך דינו של האסיר, דייויד רנטה בן 58. רנטה הורשע ברצח הרב חזקל וורצברגר בשנת 1990, אבל שוחרר ביום חמישי לאחר שפרקליטות מחוז ברוקלין קבעה כי היו שיבושים בתיק נגדו. התביעה חברה לעמדת ההגנה וביקשה מבית המשפט להפוך את הרשעתו של רנטה "לטובת הצדק".

דיויד רנטה, זוכה מרצח אחרי שריצה מאסר של מעל שני עשורים ומת למחרת. AP, AP
רנטה ביום שחרורו מן הכלא/AP, AP

"הטראומה של הרשעתו השגויה, מאסרו הממושך, והרגשות העזים סביב שחרורו, השפיעה עמוקות על בריאותו", אמר עורך הדין. הוא הוסיף כי מצבו של מרשו יציב והוא נמצא כעת בטיפול נמרץ, אך לא ציין באיזה בית חולים אושפז.

לפני מעל שני עשורים הורשע רנטה ברצח הרב וורצברגר וגניבת מכוניתו בניסיון לברוח מזירת שוד שלא צלח בחנות יהלומים. הרצח זעזע באותו זמן את הקהילה היהודית בברוקלין.

עם שחרורו ביום חמישי אמר רנטה: "כפי שאמרתי מההתחלה, אין לי שום קשר למקרה". בין שאר הסיבות לזיכויו, בית המשפט זיכה את רנטה לאחר שהתברר כי החוקרים כיוונו את עד המפתח בתיק, שהיה באותו זמן נער, לבחור במסדר זיהוי "את הבחור עם האף הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully