וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם העולם מתעניין: "אובמה הקסים את הישראלים"

לצד סוגיות כגון הגרעין האירני והמשבר בסוריה, בארה"ב ואירופה סיקרו גם תקריות משולי הביקור כמו תקלה במכונית פמליית הנשיא האמריקאי וההנחיה לעקור את העץ ששתל בגינת פרס

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הביקור של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל זוכה לסיקור נרחב גם בארצות הברית. ברוב אתרי החדשות האמריקאיים התייחסו בעיקר לדברי אובמה במסיבת העיתונאים המשותפת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע למשבר בסוריה והצורך הדחוף בפתרונו.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד:
לקינוח היום הראשון: הסעודה הנשיאותית של אובמה
אובמה על הסוגיה האירנית: "יש עוד זמן לפתור את המשבר"
כשאובמה פגש את לפיד: "היזהר במה שאתה מאחל לעצמך"


דווקא התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים, לא זכה להתייחסות בולטת מדי. עם זאת, ב"האפינגטון פוסט" דווח כי גורמים אמריקאים הנמיכו את הציפיות בנושא עם הגעתו של אובמה לישראל. "הם הציגו את ביקור אובמה כסמלי", נכתב. "משימתו היא להרגיע את הישראלים המודאגים בכך שארצות הברית עדיין מגבה אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להריע את הישראלים". אתר ה"ניו יורק טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי אובמה מנסה בביקורו "להרגיע את הישראלים". "אובמה נזקק לארבע שנים וכהונה נוספת, אך בסופו של דבר הוא הגיע לביקור סימבולי בישראל", כך נפתח המאמר באתר העיתון. "הוא נושא עמו מסר של סולידריות לציבור הישראלי העייף, והבטחה להגן על ישראל מפני איומים קרובים ורחוקים". חלק מהכותרות בארה"ב עסקו גם בהתייחסותו של אובמה במסיבת העיתונאים לסוגיית הגרעין האירני, ולכך שאמר כי "יש עדיין זמן למציאת פתרון דיפלומטי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוצים שתראה את נשק הקסמים". אתר מגזין "טיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלימוזינה הנשיאותית נתקעה". CNN/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך לצד הסוגיות הרציניות, גם התקריות בשולי הביקור משכו תשומת הלב. באתר "פוליטיקו" כתבו על שתיל המגנוליה שהביא עמו הנשיא ושתל בחצר מעון הנשיא פרס – אשר ייעקר ממקומו לצורך בדיקות. גם בתקשורת הבריטית השתעשעו במיוחד מהתקרית, וה"גרדיאן", ה"טלגרף" וה"דיילי מייל" זיכו אותה בכותרות כגון: "המתנה מאובמה נעקרה בהוראת משרד החקלאות". ברשת CNN דיווחו על התקלה שאירעה באחת המכוניות של פמליית אובמה, שנתקעה בכביש מספר 1.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקסים את הישראלים". USA TODAY/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות התקלות בשולי הביקור, ב"יו.אס.איי טודיי", בחרו להסתכל על הצד החיובי, ואמרו כי אובמה "הקסים את הישראלים". "הישראלים עוקבים בדריכות אחר הביקור, כדי לראות איך אובמה ונתניהו מסתדרים", נטען בכתבה שהתמקדה בנקודת המבט הישראלית. "המילים החמות של אובמה הנמיכו את גובה הקיטורים על סגירת הכבישים בשל הביקור". ב"טיים" התייחסו לבחירה של ישראל להציג בפני הנשיא את סוללת כיפת ברזל ששונעה במיוחד לנתב"ג. "אדוני הנשיא, היינו רוצים להראות לך את נשק הקסמים שלך", נכתב בכותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully