וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס": "ישראל מאוחדת מאחורי פולארד"

כתבה נרחבת בעיתון האמריקני סקרה את המאבק למען המרגל היהודי, יומיים לפני ביקור אובמה. "הקריאה לשחרורו הפכה למסע צלב של הזרם המרכזי בישראל", נכתב

יומיים לפני ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל, הקמפיין לשחרור המרגל היהודי ג'ונתן פולארד מעורר הדים גם בארצות הברית. ה"ניו יורק טיימס" פרסם הבוקר (שני) כתבה נרחבת על המאבק לשחרור פולארד, הסוקרת את הנסיבות שלטענת הפעילים מצדיקות הענקת חנינה. "הקריאה לשחרר את פולארד הפכה למסע צלב של הזרם המרכזי בישראל", נטען בכתבה. עם זאת, העיתון הדגיש כי אין רמז לשינוי בעמדת ארצות הברית בעניין פולארד, המרצה שם את עונש המאסר שנגזר עליו לפני 28 שנים.

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
כ-180 אלף ישראלים חתמו על העצומה לשחרורו. פולארד/AP, Karl Deblaker

לדברי העיתון, הפעילים למען פולארד משליכים את יהבם על הנשיא שמעון פרס אשר יבקש מהנשיא אובמה להישמע לקריאות, בהיותו אדם אהוד במיוחד ומוערך בדעת הקהל העולמית. דובר המטה למען פולארד, עדי גינזבורג, אמר לעיתון כי "המסר שלנו כה הומני, והוא מגיע ממקום של חברות. אז מי יותר מתאים מפרס לשאת אותו?"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הקריאה לא תהיה מוגבלת למפגינים ימניים נצים כבעבר"

את בקשתו של פרס יגבו דמויות מוערכות נוספות כמו זוכי פרס נובל ואנשי רוח, עצומה שעליה חתמו כ-180 אלף ישראלים, בהם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד וגלעד שליט, ודעתם של בכירים ביטחוניים לשעבר בישראל. "הקריאה לשחרורו של פולארד בעת ביקורו של אובמה לא תהיה מוגבלת למפגינים ימניים נצים, כפי שהיה בביקורים קודמים של בכירים אמריקנים", נכתב.

"אסכם זאת בשלוש מילים: די זה די", אמר לעיתון שר החינוך לשעבר, פרופסור אמנון רובינשטיין, "השארתו בכלא אינה הומנית". בכתבה הוזכרה גם שורת הבכירים לשעבר בארצות הברית שהביעו תמיכה בחנינת פולארד, בהם שרי החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ, ראש הסי.איי.איי לשעבר, ר. ג'יימס ווסלי, ותת שר ההגנה לשעבר ד"ר לורנס קורב, שגם ביקר בישראל לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully