וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: הנשיא אובמה מגיע לישראל כתייר

הפרשן הבכיר של העיתון תומס פרידמן מנמיך ציפיות לקראת ביקורו בארץ של הנשיא האמריקני וקובע כי תהליך השלום עבורו הוא תחביב זנוח כסריגת סוודרים. "ומהי האסטרגיה שלכם?"

קשה להיזכר בביקור של נשיא אמריקני בישראל שהציפיות לקראתו היו כה נמוכות, כמו הציפיות לקראת ביקור אובמה - כך קובע פרשן ה"ניו יורק טיימס", תומס פרידמן. הפרשן הבכיר, הנחשב מקורב למדי בית הלבן, פרסם הבוקר (רביעי) מאמר שבו כתב כי "הסכסוך הישראלי-פלסטיני הפך לתחביב עבור הדיפלומטים האמריקנים, בדומה לבניית דגמי אווירונים או סריגת סוודרים - יש ימים שעובדים על זה, ויש ימים שלא, זה תלוי במצב הרוח".

לדברי פרידמן, ארה"ב מזניחה כיום את העיסוק בתהליך השלום בגלל כמה סיבות: ראשית, מאז סיום המלחמה הקרה אין עוד סיבה לחשוש ממלחמה ישראלית-ערבית שתצית מלחמה עולמית; שנית, מציין פרידמן, סין הפכה לייבואנית הנפט הגדולה בעולם, בעוד שארה"ב מפיקה יותר ויותר גז טבעי, ולכן תלותה של וושינגטון במזרח התיכון הולכת ופוחתת; ושלישית, העיסוק הגובר במשברים הפנימיים במדינות השכנות, בהן סוריה ומצרים. זאת, לעומת חוסר להתמודד עם המכשולים להשגת הסדר בין ישראלים לפלסטינים, הכוללים בין השאר 300 אלף מתנחלים וירי החמאס מרצועת עזה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נוחת בקונטיקט לבקר את משפחות קרבנות הטבח בניוטאון, 17 דצמבר 2012. רויטרס
נשיא ארה"ב, ברק אובמה. מגיע לעבוד או מגיע לחופשה?/רויטרס

"בשל הסיבות האלה", כותב פרידמן, "אובמה יוכל להיות הנשיא המכהן הראשון שיבקר בישראל כתייר". ואולם, לדברי פרשן ה"ניו יורק טיימס" מדובר במצב שהוא אולי "נסבל - אך לא בריא" עבור ישראל. בביקורו בישראל, פרידמן מציע לאובמה לשאול את המקומיים כמה שאלות, באופן פרטי ופומבי כאחד: כיצד תוכלו לדעת אם הבנייה הבלתי פוסקת בהתנחלויות לא תוביל לשליטה נצחית וקולוניאלית ב-2.5 מיליון פלסטינים - דבר שרק יפגע בדמותה היהודית והדמוקרטית של ישראל? "כידידכם", שואל פרידמן בשם הנשיא האמריקני, "אני רק רוצה לדעת דבר אחד: מהי האסטרטגיה שלכם בטווח הארוך? וודאי, גם לכם יש אחת כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully