וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: "הסרטן של צ'אווס - מתקפה מצד אויבנו"

5.3.2013 / 22:24

סגן נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, אמר בנאום שנשא לאומה כי דיפלומט אמריקאי גורש מהמדינה כיוון שהיה מעורב בניסיון הפיכה צבאית. הוא קרא לאזרחים להתפלל למען "הקומנדנטה"

סגן נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, נשא הערב (שלישי) נאום לאומה לאור מצבו הקשה של הנשיא הוגו צ'אווס, הנאבק במחלת הסרטן. מדורו טען כי המחלה שתקפה את צ'אווס היא תוצאה של "מתקפה" שיזמו אויבי האומה, כחלק מניסיון לבצע הפיכה נגד שלטונו בן 14 השנים. מדורו, שהוכרז על ידי צ'אווס לפני כמה חודשים כיורשו, אמר כי הרשויות נערכות לקראת נקיטת צעדים להדיפת ניסיון ההפיכה. מדורו הוסיף כי דיפלומט אמריקאי השוהה בשטח המדינה סולק על ידי הרשויות כיוון שהיה מעורב בניסיון לארגן הפיכה צבאית נגד צ'אווס. במהלך הנאום לאומה עדכן מדורו על מצבו הרפואי של "הקומנדנטה" - כפי שצ'אווס בן ה-58 מכונה בארצו, וטען כי הוא נמצא "בשעות הקשות ביותר" מאז הניתוח הרביעי שעבר בשל הסרטן, ב-11 בדצמבר 2012. הוא קרא לאזרחים להתפלל למען מנהיגם.

ניקולס מדורו, סגנו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, במסיבת עיתונאים בבירה קראקס. 12 בדצמבר 2012. רויטרס
סגן נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו/רויטרס

מוקדם יותר דיווחה הממשלה בקראקס כי צ'אווס סובל מקשיים חמורים בנשימה וכי הוא אינו מצליח להחלים ממחלת הסרטן שבה לקה. הוא לא נראה בציבור כמעט שלושה חודשים, מאז שנותח בבית החולים בקובה. שר ההסברה של ונצואלה, ארנסטו וייגאס, מסר כי צ'אווס "מתקשה לנשום בשל קשיים במערכת החיסונית, ובשל זיהום חמור חדש שנתגלה בגופו". לדבריו, "הנשיא מקבל כימותרפיה במינון גבוה לצד טיפולים משלימים אחרים. מצבו הרפואי מוסיף להיות עדין ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully