וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מנסה האו"ם להכין את כדור הארץ לאסטרואיד הבא

חברי סוכנות האו"ם לענייני החלל החיצון ממליצים להקים רשת בינלאומית שתזהיר מפני גופים המתקרבים לכדור הארץ. "אפשר היה להכין את האוכלוסייה ברוסיה לפיצוץ המטאור"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בתושבים ברוסיה מתאוששים מפיצוץ המטאור בסוף השבוע הקודם)

לאחר שבשבוע שעבר הרעישו פיצוץ המטאור מעל שמי רוסיה והאסטרואיד שחלף קרוב לכדור הארץ את העולם, האו"ם מתחיל להתכונן לקראת גופים שמימיים שעשויים לנוע לכיווננו בעתיד. ב"טלגרף" הבריטי דווח אתמול (שבת) כי חברי סוכנות האו"ם לענייני החלל החיצון, אונוס"א, יציגו ביום שישי הקרוב סדרת המלצות לגיבושה של רשת בינלאומית שיתריעו מפני אסטרואידים.

ההצעה תציג את הדרכים בהן יכולות מדינות לרתום את המשאבים שברשותן כדי לאתר "אובייקטים הקרבים לכדור הארץ", ובכך להתריע מוקדם ככל האפשר מפני מפגעים אפשריים. אף שמדענים חזו מראש את התקרבותו של האסטרואיד לכדור הארץ בשבוע שעבר, פיצוץ המטאור באזור הרי אורל ברוסיה היה בגדר הפתעה גמורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר צוות הפעולה של האו"ם לענייני "אובייקטים הקרבים לכדור הארץ", סרג'יו קמאצ'ו, אמר בשבוע שעבר כי אילו היו ננקטים צעדים דומים לאלו שיוצעו ביום שישי מבעוד מועד, אפשר היה להיערך מראש לפיצוץ שגרם לפציעתם של כ-1,200 בני אדם ברוסיה. "זה היה מאפשר להבנה והתאמת ציפיות של האוכלוסייה המקומית, והם לא היו מוצאים את עצמם מבוהלים מבלי לדעת מה קורה", אמר.

המלצות אונוס"א יאושרו באופן רשמי בוועידת הסוכנות ביוני, ולאחר מכן יוגשו לוועידת האו"ם הכללית. מומחים מקווים כי לאחר שתגובש תכנית למעקב אחר אסטרואידים ומטאורים, יפנה האו"ם לגיבוש תכנית לצמצום נזקים, במקרה של פגיעה בלתי נמנעת בכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully