וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברית עמים" בביקור אובמה: יד ושם ונאום לישראלים

טל שלו

17.2.2013 / 9:20

מטוס האייר פורס 1 יינחת עוד חודש בישראל ועליו הנשיא האמריקאי, ובמטה ההסברה הלאומי הוחלט שמעבר לסוגיות העיקריות שיידונו, יודגש בביקור "הקשר ההדוק בין ישראל וארה"ב"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנאומו של ראש הממשלה בוועידת הנשיאים)

"Nations unite", או בעברית - "ברית עמים" - כך מסתמן יהיה השם הרשמי של תוכנית ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל בחודש הבא, שתוצג הבוקר (ראשון) בפני שרי הממשלה בישיבתם השבועית. ראש המטה לביטחון לאומי, האלוף (במיל') יעקב עמידרור, שמונה מטעמו של נתניהו למתאם הראשי של הביקור, יסקור בפני השרים את התוכניות הראשוניות לשלושת ימי שהותו של הנשיא האמריקאי בישראל, שהוכנו במשרד ראש הממשלה בשבועות האחרונים. בהמשך, צפוי עמידרור לצאת לוושינגטון, על מנת לתאם מול אנשי הבית הלבן את פרטי הביקור, וסדר היום המדיני - שצפוי להעמיד במרכז שלושה נושאים - הגרעין האירני, חידוש השיחות בין ישראל והפלסטינים, ואי היציבות בסוריה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר במטוס האייר פורס 1 לוושינגטון, 13 פברואר. רויטרס
אירן, הפלסטינים וסוריה במרכז הביקור. אובמה/רויטרס

לפי התוכנית הראשונית, מטוס אייר פורס 1 הנשיאותי, מלווה במשלחת של מאות אנשי ביטחון, עובדי הבית הלבן ופמליה תקשורתית מכובדת, ינחתו בנמל התעופה בן גוריון ביום רביעי ה-20 במרץ, שם יתקבלו על ידי נשיא המדינה וראש הממשלה בטקס ממלכתי מלא. משם ייסע הנשיא לירושלים לפגישת עבודה בבית הנשיא, ולאחר מכן יבקר ביד ושם ובהר הרצל, ובשעות הערב יקיים פגישת עבודה ארוכה עם ראש הממשלה, במעונו. ביומו השני של הביקור ייסע אובמה לרמאללה לפגישות עם בכירי הרשות הפלסטינית, ועם שובו הוא צפוי לשאת נאום לציבור הישראלי, אך טרם נקבע מקום לקיום הנאום. לאחר הנאום אמור הנשיא פרס לארח במעונו ארוחת ערב ממלכתית לכבודו של אובמה. ביומו האחרון של הביקור אובמה ונתניהו ייפגשו שוב, ובשעות הצהריים צפוי אובמה להמריא לרבת עמון, שם ימשיך בביקורו במזרח התיכון בפגישות עם המלך עבדאללה.

בעוד בירושלים ובוושינגטון מדגישים כי שלוש סוגיות עומדות בלב הביקור - אירן, סוריה, והניסיונות לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, בישיבת מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה שכונסה בשבוע שעבר הוחלט לנצל את הביקור "להדגשת הקשר ההדוק בין ישראל וארה"ב ובין הציבור הישראלי והאמריקאי".

פגישת נתניהו אובמה בוושינגטון -יולי 2010. מרק וילסון, GettyImages
עדיין לא ידוע היכן יינאם אובמה. נתניהו ואובמה בפגישתם בבית הלבן/GettyImages, מרק וילסון

על רקע ההערכה כי ממשל אובמה השני מתכוון להפעיל לחץ רב לחידוש התהליך המדיני, ראש הממשלה שב להשמיע בשבועות האחרונים התבטאויות מדיניות המאותתות על רצון לחידוש המשא ומתן. בשבוע שעבר אמר לעשרות חברי ועידת הנשיאים - המייצגים את הגופים הבולטים ביהדות ארה"ב - כי הוא עדיין מחויב לפתרון שתי המדינות ולנאום בר אילן, במסר ברור לכיוונו של אובמה. "אחד האתגרים הוא ליצור שלום מוצק עם הפלסטינים. דיברתי על זה בנאום בר אילן ואני עדיין מאמין בו", אמר נתניהו. "אני מקווה שהפלסטינים יזנחו את התנאים המוקדמים כדי לנהל משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully