וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחידה שתמנע את מתקפת הסייבר הבאה נגד צה"ל

12.2.2013 / 23:29

קצין בכיר באגף התקשוב אמר לאור הפעלת חמ"ל הגנה מפני התקפות סייבר, שהופעל עד כה רק בארה"ב, כי "האויב מפעיל שכירי חרב לביצוע מתקפות". 20 חיילים יאיישו את החמ"ל

אגף התקשוב בצה"ל הקים חמ"ל הגנה מפני התקפות סייבר לנוכח התגברות האיומים מצד גורמים עוינים שמנסים לפגוע במערכות תקשורת חיוניות בצבא. קצין בכיר באגף התקשוב אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי "מה שקורה בעולם הסייבר, בדגש על המתקפות המקוונות על מערכת הבנקאות בארצות הברית, לא חריג בישראל. יש לנו הישגים וגם אירועים שמהם עלינו ללמוד. ככל שיחלוף הזמן, נשתפר וניתן מענה טוב יותר לניסיונות לתקוף את המערכות השונות של צה"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
20 חיילים מאיישים את החמ"ל במשך כל שעות היממה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, הורה בתקופת כהונתו להקים חמ"ל הגנה מפני התקפות סייבר שירכז את הפעילות בנושא, ינחה את היחידות השונות בצבא כיצד לפעול במקרים של התקפה מקוונת נגדן ויצמצם את זמן התגובה להתקפות אלה. 20 חיילים יאיישו את החמ"ל לאורך כל שעות היממה, והם יוכלו להתחבר לרשת התקשורת של משרדי הממשלה – תהיל"ה, ורשת התקשורת של שירות הביטחון הכללי – רא"ם. "החיילים עוברים תהליכי הכשרה שכוללים עבודה על סימולטור שמדמה התקפות ופעולות הגנה. בסוף התהליך הם מוגדרים כ'מגן סייבר'", אמר הקצין.

שכירי חרב וירטואליים

ארצות הברית היא המדינה היחידה עד כה שהפעילה יחידה דומה לזו של אגף התקשוב. החשש בצה"ל הוא מפני התקפות מקוונות על תשתיות של חילות הים, האוויר והיבשה. החמ"ל יאפשר מעקב אחר המתרחש בעולם המקוון בתוך מערכת הביטחון. "אנחנו חשים בהתעצמות באתגרים ומתמודדים עם גורמים רבים - מהאקרים בודדים, דרך ארגון "אנונימוס" שמפרסם לעתים הודעות על התקפות עתידיות ועד אויבים שמפעילים שכירי חרב כדי שיתקפו אותנו", הסביר הקצין. לדבריו, כיוון שיוזמי התקפות סייבר פועלים בכל זמן ומכל מקום בעולם, "הדריכות בצה"ל לקראת התקפות אפשריות גבוהה מתמיד". הוא הוסיף כי שיטות הפעולה של האויב המקוון מגוונות, והן כוללות שתילת וירוס במחשבים רבים ברחבי העולם, והפעלתם נגד יעדים בישראל כרצונם. אחת המתקפות המקוונות נגד צה"ל התרחשה במהלך אירועי המשט הטורקי לרצועת עזה ב-2010, אז הותקף אתר האינטרנט של דובר צה"ל על ידי האקרים שניסו להפילו. הקצין הסביר כי פעולות ההגנה שננקטו הדפו את המתקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully