וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שחיסל את בן לאדן: "הצבא שלח אותי לעזאזל"

יוסי מלמן

12.2.2013 / 5:47

חייל אמריקני משוחרר הטוען כי הוא זה שירה למוות במנהיג אל קעאדה גולל בראיון ל"אסקוויר" את השתלשלות המשימה, וסיפר כי כיום הוא מתקשה לפרנס את משפחתו וחושש מנקמה

חייל אמריקני משוחרר הטוען כי הוא זה שירה למוות במנהיג אל קעאדה אוסמה בן לאדן, סיפר בראיון שהתפרסם הלילה (שלישי) במגזין "אסקוויר" כי הגיע לפת לחם לאחר שהצבא הפקיר אותו. "ראיתי הרבה קרבות", סיפר הלוחם בראיון הנרחב, "אבל הדבר הכי מפחיד הוא החיים האזרחיים אחרי שמשתחררים מיחידת הקומנדו 'אריות הים'". מבלי לחשוף את שמו מחשש לביטחונו, גולל היורה בראיון את השתלשלות האירועים שהובילה לחיסולו של מי שהיה היעד מספר 1 של ארצות הברית.

אוסמה בן לאדן. AP
"הוא היה גבוה משציפיתי". בן לאדן/AP

"הצבא היה יכול להשתמש בחומר נפץ או להפגיז, אבל רצו לוודא שהוא באמת מת, ולא מתחבא באיזו מערה או בחדר מוגן", הסביר היורה את תכנון המשימה. "בדרך כלל נהגתי להתלוצץ כשהיינו מתכננים כאלה דברים, אבל הפעם אמרתי 'חבר'ה, זה רציני. יש סיכוי של 90% שלא נחזור מכאן בחיים, אז בואו נעשה את זה כמו שצריך'".

"יריתי במצח שלו פעמיים"

בליל המשימה, פרץ הצוות של היורה אל מתחם הבניינים בפקיסטן בו הסתתר בן לאדן, וחיסל כמה ממקורביו בטרם הגיע אל היעד המרכזי. "הוא היה גבוה משציפיתי", סיפר היורה על בן לאדן. "הוא חבש כובע, ולא היה נראה שהוא נפגע. הוא עמד וזז. הוא החזיק אישה מול גופו, אולי כמגן אנושי". לדברי הלוחם, הוא זיהה מיד כי מדובר במנהיג אל קעאדה. "אפילו באימונים, היו לנו מטרות עם תמונת פניו עליהן". "באותה שנייה יריתי במצח שלו פעמיים", שחזר היורה. "באם! באם! בפעם השנייה הוא נפל".

היורה סיפר על המחיר הכבד ששילמה משפחתו בשל עברו הצבאי, ובשל העובדה שאם ייחשף תפקידו המכריע בחיסול הוא יהפוך ליעד בעצמו. "ברגע שאתה נכנס לרשימות של אל קעאדה, אתה לעולם לא מוסר מהן", אמר. מעבר לכך, לטענתו הוא מתקשה לפרנס את משפחתו, מכיוון שפרש מהצבא ארבע שנים לפני התקופה המקובלת, 20 שנה, ואינו זכאי לקצבת פנסיה. בנוסף, הופסק ביטוח הבריאות ממנו נהנו במהלך שירותו הוא ובני משפחתו. "אמרו לי שהשירות שלי נגמר, ואיתם התנאים שלי. תודה על 16 שנים, לך לעזאזל", אמר היורה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully