וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר ה"שוטר-רוצח": פרס של מיליון דולר

11.2.2013 / 9:55

משטרת לוס אנג'לס ממשיכה לחפש בחרדה אחר כריסטופר דורנר, החשוד שרצח שלושה בני אדם כנקמה על פיטוריו. "הוא סימן כמטרה את מי שהפקדנו בידם את ביטחון הציבור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

משטרת לוס אנג'לס הציעה הבוקר (שני) פרס בגובה מיליון דולרים למי שיביא מידע שיסייע בלכידתו של שוטר לשעבר, החשוד בביצוע שלושה מעשי רצח באזור העיר, בהם של שוטרים לשעבר. מפקד משטרת לוס אנג'לס, צ'רלי בק, אמר כי הכסף נאסף מתורמים פרטיים ומאיגודי שוטרים ומאנשי עסקים ומפקידי ממשל, וכי מדובר בסכום הגבוה ביותר שגויס אי פעם בדרום קליפורניה עבור חקירה פלילית.

במסגרת המצוד, הנמשך זה חמישה ימים, המשטרה קראה לחשוד, כריסטופר דורנר, להסגיר את עצמו. דורנר, בן 33, פוטר מתפקידו אחרי שהתגלה כי שיקר כשטען שאמר ששוטרת שהייתה ממונה עליו נקטה אלימות מוגזמת כלפי עציר חולה, ובמשטרה חוששים שהשוטר, שיצא למסע נקמה, נמלט להרים הגובלים עם מקסיקו. מפקד משטרת לוס אנג'לס קרא לדורנר להגיע לחקירה כדי ש"יוכל לספר את גרסתו" להשתלשלות האירועים שהובילו לפיטוריו. המשטרה הגדירה את מעשיו של דורנר כ"טרור פנימי", והודיעה כי "דורנר הוא אדם שסימן כמטרה את מי שהפקדנו בידם את ביטחון הציבור".

משטרת לוס אנג'לס: ה"שוטר-רוצח" חמוש ומאומן בהישרדות

מצוד אחרי השוטר-רוצח כריסטופר דורנר. לוס אנג'לס, קליפורניה, פברואר 2013. רויטרס
מחסום שהוקם סמוך בגבול עם מקסיקו. חשש שדורנר יימלט מהמדינה/רויטרס

במסיבת עיתונאים אמש, הודיעה המשטרה על התקדמות בחקירה, והעריכה כי אם דורנר עדיין חי, הרי שהוא עוקב אחרי הסיקור התקשורתי של המצוד אחריו. בכמה מקרים ביומיים האחרונים דיווחו אזרחים בלוס אנג'לס על חשודים שנראו כמוהו. במקרה אחד נסגרה חנות לכלי בית כדי לחפש אחרי אדם בעל חזות דומה לחשוד, אך לא דווח על מעצרים. בנוסף, דיווחו שני מלחים בבסיס של הצי בסן דייגו כי אדם המזכיר את דורנר ניסה לגנוב סירה מהבסיס.

אחד משלושת האנשים שדורנר חשוד ברציחתם היא בתו בת ה-28 של קצין לשעבר, שייצג אותו כעורך-דין בדיון המשמעתי שהוביל לפיטוריו. הוא ירה למוות בבעלה, ולאחר מכן רצח שוטר אחר. בתחילת השבוע פרסם דורנר בפייסבוק מכתב ארוך, בו הכריז מלחמה על רשויות החוק והתלונן על פיטוריו משנת 2008. מפקד משטרת לוס אנג'לס הבהיר כי הבדיקה המחודשת לפיטוריו של דורנר לא נועדה "לרצות רוצח", אלא כדי "להבטיח לציבור שהמשטרה שקופה בכל פעילותיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מצוד אחרי השוטר-רוצח כריסטופר דורנר. לוס אנג'לס, קליפורניה, פברואר 2013. רויטרס
בכמה מקרים טענו אזרחים שהבחינו בדורנר, אך היה מדובר בהתרעת שווא/רויטרס

המשטרה הציבה אבטחה סביב יותר מ-50 שוטרים, ששמותיהם הוזכרו במכתבו של דורנר. במסגרת צעדי האבטחה המוגברים והמצוד אחר השוטר הנמלט, עובתה השמירה סביב כמה בתי ספר ששמם הוזכר במניפסט שפרסם דורנר, וגם סביב טקס הגראמי, שנערך לפנות בוקר בלוס אנג'לס. החוקרים מאמינים שדורנר חמוש בכמה כלי נשק. במכתבו, טען דורנר כי הוא אף חמוש במשגר טילים מתוצרת רוסית, אך לא ברור אם יש אמת בטענה הזו.

נכון לאתמול, המצוד אחר דורנר התמקד באזור אגם "הדב הגדול", אתר סקי פופולרי בהרי סן ברנרדינו, כ-130 קילומטרים מלוס אנג'לס, שם אותר הג'יפ השרוף שלו ביום חמישי. לדברי הרשויות, דורנר אומן בהישרדות בזמן שירותו הצבאי לפני שהתגייס למשטרה, ומאות סוכנים פדרליים הוצבו גם באזור הגבול עם מקסיקו כדי למנוע ממנו להימלט מהמדינה. במסגרת המצוד, שוטרים ירו בשוגג לעבר מכונית שחשבו שדורנר יושב בה, ופצעו קל שני בני אדם שישבו בה.

לקריאה נוספת
עם מצלמה חשאית ובונקר מדומה: כך הסתיים החילוץ באלבמה

מצוד אחרי השוטר-רוצח כריסטופר דורנר. לוס אנג'לס, קליפורניה, פברואר 2013. רויטרס
הג'יפ השרוף של דורנר, שאותר סמוך לאתר הסקי "הדוב הגדול"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully