וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד גדול לנאס"א: "קיוריוסיטי" קדחה באדמת מאדים

10.2.2013 / 9:01

ראש צוות המדענים של סוכנות החלל האמריקאית הודיע כי מדובר בהישג הגדול ביותר של רכב החלל, מאז הנחתתו על מאדים. יתכן כי ישנם סימנים המעידים על הימצאות מים על הכוכב

צילום: סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

גשושית החלל "קיוריוסיטי" שסוכנות החלל האמריקאית נאס"א שיגרה לכוכב הלכת מאדים החל לקדוח באדמת הכוכב כדי לבחון האם ישנם תנאים המאפשרים קיום חיים מיקרוביולוגים. בהודעה שפרסמו אמש (שבת) אנשי נאס"א נכתב כי רכב החלל, שהינו מעבדת מחקר ניידת בגודל מכונית קטנה אשר נחתה בהצלחה על המאדים ב-6 באוגוסט 2012, שיגר תמונות למרכז הסוכנות שבהן נראה חור בעומק 6.4 סנטימטרים וברוחב 1.6 סנטימטרים. הגשושית חפרה באדמה סלעית שלפי אנשי נאס"א נותרו בה משקעים של נוזל מסוים - וקיימת אפשרות כי מדובר במים.

רכב החלל "קיוריוסיטי" קדח חור באדמת מאדים. רויטרס
הגשושית "קיוריוסיטי" על אדמת מאדים/רויטרס

שיירי אבק שנותרו מהחפירה ייאספו למעבדה הניידת הנמצאת ברכב החלל כדי לבחון את ההרכב הכימי של האדמה. סוכנות החלל האמריקאית פרסמה בחשבון הטוויטר שלה הודעה לפיה "הקדיחה הראשונה באדמת מאדים למטרת מחקר בוצעה בהצלחה". מדובר בפעם הראשונה שרכב חלל מטעם נאס"א מצליח לקדוח באדמת הכוכב, בעוד שבעבר הצליחו בנאס"א לאסוף דגימות של משקעים מפני הקרקע בלבד. מדעני סוכנות החלל האמריקאית התאמנו על פעולת הקדיחה כמה ימים לפני כן. המדענים עדיין לא יודעים מהי כמות האבקה שנאספה על ידי ה"קיוריוסיטי", אך הם מקווים כי הדגימות יספקו תשובה לשאלה האם בכוכב הלכת ישנם תנאים לקיום חיים. המדען הראשי של נאס"א, ג'ון גרנספלד, אמר כי פעולת הקדיחה היא "ההישג הגדול ביותר של צוות ה"קיוריוסיטי" מאז הנחתת הגשושית על פני מאדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חור שקדחה הגשושית "קיוריוסיטי" באדמת מאדים. ינואר 2013. רויטרס
החור שקדחה הגשושית במאדים/רויטרס

רכב החלל, שצפוי לחקור את פני המאדים במשך כשנתיים, עורר בחודש שעבר סערה ברשת האינטרנט, לאחר ששיגר תמונה לכדור הארץ, שבה נראה מעין "פרח" על האדמה הסלעית. ה"פרח", שצולם בימיה האחרונים של שנת 2012 וזכה לשם "פרח מרטין", העלה מחדש את השאלה האם יש חיים על כוכב הלכת הקרוב. מומחים מיהרו לצנן את התקוות וטענו כי מדובר ככל הנראה בחלק פלסטיק שנפל מהגשושית עצמה. אחרים טענו כי ייתכן ומדבר דווקא בחלק סלעי. רשת NBC ציטטה את התייחסותו של דובר נאס"א, גיא וובסטר, לתמונה המסקרנת. לדבריו, הממצא "נראה כחלק מהסלע ולא כחלק מהגשושית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully