וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה נמו מאבדת מכוחה: מטר של שלג בארה"ב

בצפון החוף המזרחי בארה"ב קמו הבוקר לשלג בכמויות אדירות, בעוד שהחשמל עדיין לא חזר ושדות התעופה טרם חזרו לפעולה. לפחות ארבעה מתו בגלל הנזקים. "חוזרים לשגרה לאט לאט"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפון החוף המזרחי של ארצות הברית התעורר היום (שבת) לבוקר שאחרי שיאה של הסופה "נמו", שעל פי ההערכות הולכת ומאבדת מכוחה. מאות אלפי תושבים באזור ניו אינגלנד עדיין נמצאים באפלה, בשל תקלה באספקת החשמל לבתיהם. הוראות הבטיחות עדיין נותרו בעינם – האזרחים בכמה אזורים נקראים להישאר בבתיהם, ובין היתר מושלי קונטיקט ורוד איילנד הורו על סגירת הכבישים לתנועה, כדי שמפלסות השלג יוכלו לעבוד. באזור שנפגע מהסופה נמדדו רוחות חזקות בעוצמה של הוריקן.

הסופה נמו פוגעת במסצ'וסטס- 9 בפברואר 2013. רויטרס
הצירים המרכזיים כבר פונו. נמו בניו יורק/רויטרס

הוראות הבטיחות לא ניתנו לחינם - לפחות ארבעה אנשים מתו הלילה באזור מוכה הסופה, בהם שניים בתאונות דרכים הקשורות בפגעי מזג האוויר, שמניינן הכולל עומד על כמה עשרות. "מדובר בסופה שוברת שיאים", אמר מושל קונטיקט, דאנל מאלוי. "אלא אם כן זה מקרה חירום, פשוט אל תצאו מהבית". מאות מכוניות שכבר נתקעו בשלג מקשות על הפינוי גם במדינת ניו יורק. עם זאת, ראש העיר, מייקל בולמברג, סיפר כי הצירים המרכזיים בעיר נפתחו הודות לפעולת 2,200 מפלסות השלג. "אין ספק שהיינו ברי מזל הפעם. הצלחנו לחמוק מהכדור הזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קו הרקיע של מנהטן בבוקר שאחרי סופת השלגים "נמו". רויטרס
"סופה שוברת שיאים". מנהטן מושלגת/רויטרס

כמויות השלג שירדו באזור הן עצומות. במוקדים אחדים הגיע השלג לגובה של כמטר אחד, ושלג נוסף צפוי לרדת היום. 650,000 איש איבדו את אספקת החשמל לבתיהם, 405 אלף מהם במסצ'וסטס וכ-185 אלף נוספים ברוד איילנד. מרבית נמלי התעופה המרכזיים באזור נסגרו, בין אם בהוראה מרשות שדות התעופה ובין אם בשל החלטה מקומית. יותר מ-3,500 טיסות בוטלו. הבוקר החלו אנשי הרשות בעבודות להחזרתם לפעולה של שלושת נמלי התעופה המרכזיים של ניו יורק – JFK, לה גווארדיה וכן שדה התעופה ניוארק, הממוקם בניו ג'רזי. גם שדה התעופה המרכזי של בוסטון, לוגן, נסגר וטרם נפתח מחדש. "אנחנו חוזרים לאט לאט", אמרה ראש רשות שדות התעופה של ניו יורק וניו ג'רזי, סוזן בר. "עוד לא הצלחנו לפתוח אף מסלול המראה, אך אין ספק שאנחנו בתהליך חזרה לשגרה".

הסופה נמו פוגעת בניו ג'רזי- 9 בפברואר 2013. רויטרס
מצטיידים במזון בניו ג'רזי/רויטרס

בצפון החוף המזרחי עדיין זוכרים באימה את סופת הענק הקודמת שפגעה את האזור, הוריקן סנדי. "אני ממש לחוצה", סיפרה קאת'י ניזנסקי, מורה בבית הספר פיירפילד בקונטיקט לרשת CBS, "אני פשוט לא רוצה עוד הצפות". בשל החשש המוקדם מהצפות, תושבים רבים פונו במדינה, כמו גם במסצ'וסטס. במסצ'וסטס הודיעה הבוקר הוועדה לפיקוח על הגרעין (NRC) כי מתקן להפקת אנרגיה בפלימות' הושבת אמש עקב השלג הכבד שירד במקום. צוות המתקן הודיע על "אירוע בלתי שגרתי" – הדרגה הנמוכה ביותר של מצב חירום. כמו כן נמסר כי הופעלו גנרטורים לגיבוי התקלה, וכי אין סכנה לשלום הציבור. שלג נוסף צפוי להמשיך ולרדת גם היום באזור, אך הסופה צפויה להגיע היום אל סיומה.

סופת השלג נמו, ניו יורק, 8 בפברואר 2013. רויטרס
סופת השלג נמו, ניו יורק, 8 בפברואר 2013/רויטרס
מפלסות שלג בניו יורק מנסות לפנות את הצירים בבוקר שאחרי סופת נמו. רויטרס
2,200 מפלסות שלג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully