וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה על מינוי הייגל נדחתה במפתיע למועד לא ידוע

ועדה של הסנאט האמריקני דחתה בפתאומיות את ההצבעה למינוי הייגל לשר ההגנה ודורשת לקבל מידע נוסף על הונו האישי. ההערכה: דחיית ההצבעה אינה סממן לכך שמינויו לא יאושר

ועדה של הסנאט האמריקני דחתה באופן פתאומי את ההצבעה בנוגע למינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה הבא של ארצות הברית. הוועדה דורשת לקבל מידע נוסף ממועמדו של הנשיא אובמה לתפקיד בנוגע לנאומים עליהם קיבל תשלום ועל עסקיו. במהלך שימועו סיפק הייגל מידע מסוים בנוגע להונו הפרטי, אך אמר כי אינו יכול למסר את כל המידע שנדרש ממנו מאחור ומדובר גם ברכוש של ארגונים פרטיים, שהוא לא מוסמך לחשוף.

ברק אובמה לוחץ את ידו של צ'אק הייגל לאחר ההכרזה על מינויו, ינואר 2013. AP
אובמה לוחץ ידו של הייגל לאחר הצגתו כמועמדו לתפקיד שר ההגנה/AP

הסנאטור קארל לוין, ראש הוועדה לענייני הכוחות המזויינים, הודיע כי ההצבעה בעניינו של הייגל לא תתקיים השבוע, זאת לאחר שהביע תקווה כי ההצבעה תתקיים היום (חמישי) במהלך דיון נפרד על לוב. "הוועדה לא סיימה את סקירת המועמד. בכוונתי לקבוע הצבעה שתתקיים במועד המוקדם ככל הניתן", דברי לוין. שעות קודם לכן, אמרו חברי הוועדה כי אינם מסופקים מהמידע שסיפק הייגל בשימועו שהתקיים בשבוע שעבר, בעיקר בכל הנוגע לנאומיו וקשריו עם קבוצות אינטרס שונות.

דחיית ההצבעה אינה סממן לכך שמינויו של הייגל לא יאושר. תומכיו של הסנאטור לשעבר מאמינים כי הוא ירש את מקומו של לאון פנטה בפנטגון. בראשית השבוע הביע פנטה אכזבה מכך שחברי סנאט רפובליקנים התנגדו למינויו של צ'אק הייגל כמחליפו, במהלך שימוע בסנאט לפני כן. בראיון לרשת NBC אמר פנטה כי "ברור לכל שנשלפו נגדו סכינים פוליטיות". מבקריו של הייגל טענו אז, כי תשובותיו בשימוע היו מהוססות והוא לא התכונן כראוי לשאלות בנוגע להצהרותיו השנויות במחלוקת בנושא ישראל, אירן ומדיניות הגרעין של ארצות הברית.

לאחר הודעת אובמה כי הוא מציג את הייגל כמועמדו לתפקיד שר ההגנה במקומו של לאון פנטה, נשמעו דברי ביקורת בקרב הלובי היהודי האמריקאי המתנגד נחרצות למינויו של הסנאטור בשל התבטאויות אנטי ישראליות. הייגל הוא מתנגד היסטורי למדיניות הסנקציות, אשר קרא בעבר שוב ושוב לניהול מגעים דיפלומטיים עם מדינות "סוררות" כמו אירן, צפון קוריאה, סוריה ולוב. "מינוי הייגל יהיה סטירת לחי בפניו של כל אמריקאי שדואג לביטחון ישראל", אמר אז ראש הקואליציה היהודית הרפובליקנית, מאט ברוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully