וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקרי: "מחויב לתהליך מדיני מפוכח ואחראי"

טל שלו

3.2.2013 / 22:23

מזכיר המדינה האמריקני, שעתיד להגיע ארצה החודש, התקשר לראש הממשלה ושוחח עמו בנוגע לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. מוקדם יותר שוחח קרי בנושא גם עם יו"ר הרשות

יממה לאחר כניסתו לתפקיד מזכיר המדינה של ארצות הברית, התקשר היום (ראשון) ג'ון קרי לראש הממשלה, בנימין נתניהו ושוחח עמו בנושאים מדיניים. בשיחה בין השניים אמר נתניהו לקרי שהממשלה החדשה בראשותו תהיה מחויבת לשלום, ותבקש להניע "תהליך מדיני מפוכח ואחראי".

מוקדם יותר היום שוחח קרי בנוגע לחידוש התהליך המדיני גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמש הוא שוחח בנושא עם נשיא המדינה, שמעון פרס. ברקע הצהרתו של השר האמריקני לפיה בכוונתו להגיע בשבועות הקרובים לביקור בארץ ובאזור, כדי להניע מחדש את המגעים בין ישראל והפלסטינים.

קרי שוחח אתמול עם שורה של שרי חוץ, בהם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, ושר החוץ הקנדי ג'ון ביירד. בהיעדר שר חוץ מכהן בישראל, את שיחת הטלפון הראשונה לירושלים ביצע עם הנשיא פרס אתמול. לפי הודעת מחלקת המדינה, השניים שוחחו על המגעים להרכבת הקואליציה החדשה בישראל והחליפו עמדות בנושא תהליך השלום ונושאים אזוריים נוספים.

פרס אמר לקרי בשיחה כי תוצאות הבחירות עשויות לאפשר את הקמתה של קואליציה שתקדם את תהליך השלום. בשיחה שקיים היום עם אבו מאזן, אמר קרי כי הוא מעוניין להיפגש עמו בהקדם כדי לדון בדרכים לקדם את תהליך השלום.

כבר בשימוע שנערך לקרי בסנאט טרם השבעתו לתפקיד הוא הביע תקווה לחידוש המו"מ. מיד לאחר מכן מסרו גורמים רשמיים בוושינגטון כי מזכיר המדינה הנכנס יקיים את הביקור הראשון שלו מעבר לים בתוך שבועיים, במהלכו יבקר כאמור בישראל, וגם במצרים. "התקווה שלי היא שאולי זה יכול להיות רגע שנחדש מאמץ כלשהו להביא את הצדדים לשיחות. עלינו למצוא דרך להתקדם ואני מאמין כי יש דרך כזאת", אמר קרי בשימוע, אך הדגיש כי אם הדבר לא יצלח, "הדרך לאפשרות של פתרון שתי המדינות עלול להיסתם וזה יהיה הרסני".

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ברמאללה, פברואר 2012. AP
"נעבוד עם כל ממשלה ישראלית שתמלא אחר החלטת האו"ם". אבו מאזן/AP

יממה אחרי הבחירות בישראל שהתקיימו לפני כעשרה ימים, התייחסו בהנהגת הרשות לנושא חידוש השיחות. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אז כי הרשות תעבוד עם כל ממשלה ישראלית שתכיר בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. "נעבוד עם כל ממשלה ישראלית שתמלא אחר החלטת האו"ם הקוראת להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים", הבהיר בעקבות תוצאות הבחירות.

לדבריו, "מה שחשוב לנו הוא שהממשלה הבאה שתקום בישראל תהיה מחויבת לפתרון שתי המדינות, להפסקת הבנייה בהתנחלויות ולהכרה בהחלת האו"ם לשדרג את מעמדנו. על הממשלה שתקום בישראל לבחור בין שלום לבין קיפאון. אנו מוכנים לעבוד מול כל ממשלה שתהיה מחויבת למסגרות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully