וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה שאובמה לא שלף מהמותן את תכנית הנשק

2.2.2013 / 21:34

נשיא ארה"ב סיפר כי הוא מבקר קבוע במטווח ונתקל בהרמת גבה. בשל הפקפוק, ואולי גם כדי להרגיע את הביקורת נוכח תוכניתו להגביר את הפיקוח על הנשק, פורסמה "הוכחה מעשנת"

הבית הלבן סיפק היום (שבת) הוכחה שגם נשיא ארצות הברית יודע לירות: במטרה לשים סוף לסימני השאלה סביב הצהרתו של ברק אובמה, לפיה הוא מבצע "כל הזמן" מטווחי ירי, פורסמה תמונתו כשהוא אוחז ברובה מעשן, לאחר שירה לעבר המטרה.

הבית הלבן פרסם תמונה של הנשיא ברק אובמה יורה ברובה. רויטרס
"האם אי פעם ירית ברובה?"/רויטרס

לאחרונה התראיין אובמה למגזין "ניו ריפבליק", שם סיפר כי הירי הוא תחביב קבוע שלו, וזאת במטרה לעורר אהדה בקרב אזרחי ארצות הברית המתנגדים להגבלות החדשות על החזקת הנשק, אותן הוא מנסה להוביל מאז טבח הילדים בבית הספר בניוטאון שאירע בחודש דצמבר. "האם אי פעם ירית ברובה?", נשאל, והשיב: "כן. למען האמת אנחנו יורים כל הזמן בקמפ דיוויד". "כל המשפחה?", נשאל הנשיא. "הבנות לא, אבל לפעמים אורחים שלי מגיעים לשם. ויש לי הערכה עמוקה למסורת הציד ארוכת השנים, שעוברת מדור לדור במדינתנו. אני חושב שאלה שדוחים את הדברים הללו עושים טעות גדולה".

לאחר הריאיון ניצבו עוזריו של אובמה במצב מביך למדי: הם נדרשו לגבות את דבריו של הנשיא אודות תחביבו, ובד בבד להתמודד עם דרישות הכתבים לספק הוכחה כי הוא אכן מבקר לעתים קרובות במטווח שנמצא במעון הנשיאותי במדינת מרילנד.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בוכה בנאום לאומה לאחר הטבח בקונטיקט, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
אובמה מזיל דמעה במהלך נאומו על הטבח בקונטיקט/רויטרס

לבסוף החליטו בסביבת הנשיא לפרסם תמונה מחודש אוגוסט האחרון, שבה נראה הנשיא האמריקאי מתרכז בניסיון לקלוע למטרה במטווח בקמפ דיוויד. "לכל ה'טווחים'", נכתב בציוץ בטוויטר שאליו צורף קישור לתמונה, ופורסם על ידי דן פייפר, ששימש בעבר כיועצו הבכיר של אובמה. בתמונה נראה אובמה לבוש מכנסי ג'ינס, מרכיב משקפי שמש ואוזניות להגנה מפני הרעש, ובידיו כאמור – ה"ראיה המעשנת" לכך שהוא חובב ירי.

כלל לא בטוח שתמונה בודדת תביא את הציידים האמריקאים ואת מתנגדיו של אובמה על סיפוקם. מיד לאחר הריאיון החלו תכניות האירוח במדינה להפוך את דבריו של אובמה לבדיחה. חברת המפלגה הרפובליקנית מרשה בלקברן אף הזמינה את אובמה לערוך תחרות קליעה למטרה. ביום שני הקרוב יבקר אובמה במדינת מינסוטה, שם הוא צפוי לדבר על נושא הפיקוח על הנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully