וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה המצרי: "המהומות ימוטטו את השלטון"

בדרך למהפכה שנייה? הגנרל א-סיסי הביע דאגה נוכח העימותים האלימים ברחבי המדינה, שעשויות להביא לקריסה נוספת של המשטר. לדבריו, הצבא נפרש להגן גם על תעלת סואץ

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר ההגנה המצרי, עבדל פתח א-סיסי, הזהיר היום (שלישי) מפני התמוטטות נוספת של המשטר במדינה. "הקונפליקט והעימותים על ניהול המדינה יביאו לקריסתה", כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של הצבא. לדבריו, פרישת הצבא בערים שמועדות לפורענות נועדה למנוע את הסלמת המהומות, וכן להגן על תעלת סואץ.

מהומות במצרים - כותרות אחרונות
מצרים: עימותים בקהיר, 100 שריוניות הוצבו בסואץ
מורסי הכריז על מצב חירום: "נתמודד עם האיומים"
מצרים ממשיכה לדמם בהפגנות: הרוג ו-416 פצועים

מוחמד מורסי פתאח סיסי מצרים. רויטרס
חושש מקריסת השלטון. א-סיסי בלשכתו של מורסי/רויטרס

במהלך הלילה דווח כי מלון אינטרקונטיננטל סמרמיס שבקהיר הותקף על ידי המון זועם. לאחר שלא הגיע סיוע מכוחות הביטחון, פרסם המלון ציוצים באתר טוויטר שבהם נכתב: "אנחנו מותקפים, בריונים חדרו למלון, צריכים עזרה". מאוחר יותר נכתב כי הסיוע הגיע וכוחות הביטחון מטפלים במצב. ב"אל-אהרם" המצרי דווח כי מספר חיילים נפצעו וכי בית המלון ניזוק. אמש נורה למוות צעיר בעימותים מחוץ לתחנת המשטרה בפורט סעיד. הצעיר, מוחמד גריב, נורה במהלך העימותים ומת בדרכו לבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אמש: העימותים חודשו חורף העוצר הלילי שהטיל מורסי

על רקע החלטתו של נשיא מצרים מוחמד מורסי להטיל עוצר לילי על פורט-סעיד, איסמעיליה וסואץ – התחדשו אתמול העימותים בכיכר תחריר שבקהיר בין מפגינים לבין כוחות הביטחון הפרושים במקום. אמש יצאו מאות מפגינים לרחובות בערים מרכזיות ברחבי מצרים והפרו את העוצר הלילי שהטיל מורסי, מתשע בערב עד שש בבוקר. על פי הדיווח, מאות מפגינים בפורט סעיד, איסמעיליה וסואץ קראו סיסמאות בגנותו של מורסי. כ-50 מפגינים נהרגו בסבב העימותים האחרון בין כוחות האופוזיציה והמשטרה.

עימותים במצרים ליד כיכר תחריר בקהיר, 27 ינואר 2013. רויטרס
בדרך למהפכה שנייה? עימותים בתחריר, אתמול/רויטרס

מנגד, באופוזיציה מנסים לנצל את המתיחות הקשה ברחובות כדי להפיק רווחים פוליטיים. ד"ר מוחמד בראדעי, אחד מראשי "חזית ההצלה הלאומית" – הגוף המאגד תחתיו את תנועות האופוזיציה הגדולות במצרים, הדגיש כי האופוזיציה תסכים לנהל דיאלוג עם המשטר בשלושה תנאים: הנשיא יישא באחריות למהומות, יתחייב להקים ממשלת חירום לאומית ויורה על הקמת ועדה חדשה ומאוזנת שתשנה את החוקה. "ללא אלו, קיום דיאלוג יהיה בזבוז זמן", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully