וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מאירן? "מפקדת הסייבר של ארה"ב תגדל פי 5"

מפקדת הסייבר האמריקנית תגדל מ-900 ל-4,900 בשנים הקרובות מחשש מפני מתקפות סייבר עתידיות שמאיימות על מחשבי הפנטגון. "האיום גובר, עלינו להישאר בחוד החנית"

הפנטגון אישרה את הרחבת מפקדת הסייבר שלה פי חמישה בשנים הקרובות, בניסיון להגביר את יכולתה להגן על מידע רגיש במחשבי משרד ההגנה האמריקני – כך דיווח היום (שני) עיתון הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, אל מפקדת הסייבר, המונה היום כ-900 איש, יצטרפו עוד 4,000 חיילים ואזרחים.

ההחלטה על הרחבת מפקדת הסייבר התקבלה על ידי בכירים בפנטגון בשלהי השנה שעברה, מתוך הבנה כי האיום על המרחב הווירטואלי רק הולך וגדל. בחודש נובמבר האחרון הודה שר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה, כי מחלקת הסייבר האמריקנית זקוקה לתמיכה תקציבית והון אנושי. "יש לנו אנשים טובים המעורבים במערכת, אך, בכנות, אם ברצוננו להישאר בחוד החנית בכל הנוגע לשינויים המתרחשים, עלינו להשקיע יותר בתחום הזה", אמר פנטה בנאומו בוושינגטון.

ביום חמישי האחרון התריעה השרה להגנת המולדת בארצות הברית, ג'נט נפוליטנו, מפני מתקפת סייבר בהיקף של מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001 העלולה להתרחש "בכל רגע". לדברי נפוליטנו, היקף הנזק המשוער מהתקפה כזו על תשתיות חיוניות בארצות הברית כחשמל, מים וגז, עלול להגיע להיקף הנזקים שנגרמו על ידי ההוריקן "סנדי" בדצמבר 2012 באזור ניו ג'רזי. "אסור לנו לחכות עד שהעולם יהיה נתון תחת מתקפת סייבר כפי שאירע בפיגועי 9/11. ישנן פעולות שניתן לבצע כעת, שגם אם לא תמנענה מתקפה כזו, הן עשויות להפחית מעוצמת הפגיעה", אמרה נפוליטנו במהלך דיון בנושא במכון המחקר על-שם וודרו וילסון בוושינגטון (WWS).

בשבוע לפני כן אמר הגנרל ויליאם שלטון, העומד בראש מפקדת החלל בחיל האוויר האמריקני והמפקח על פעולות הסייבר של החיל כי אירן הגיבה למתקפת הסייבר נגדה בשנת 2010 בכך שהאיצה את פיתוח יכולותיה בתחום זה, והיא מהווה "כוח שיש לקחת בחשבון בעתיד". בדברים שאמר לכתבים ביום חמישי, סירב שלטון להתייחס לאפשרות שאירן תצליח לפגוע במחשבי הממשל בארצו, אך אמר כי אירן ללא ספק הגבירה את מאמציה בזירה זו מאז שנת 2010 – אז התגלה הווירוס הקטלני "סטוקסנט", שפגע בסרכזות להעשרת אורניום במתקן בנתנז, ויוחס לפרויקט משותף שתכננו ישראל וארצות הברית.

בכירים אמריקנים הזהירו כי מתקפות הסייבר על בנקים גדולים שאירעו בחודשים האחרונים הן תגובה אירנית להטלת הסנקציות הכלכליות על טהרן, בשל תוכנית הגרעין שלה. הבכירים טענו כי האיום הולך וגובר ככל שמדינות המערב, ובראשן ארצות הברית, מהדקות את הסנקציות על אירן. "זהו צלצול השכמה ועלינו להתמודד עם הנושא ללא דיחוי", אמרה נפוליטנו. "המתקפות הללו מתרחשות כל הזמן והן מגיעות מכמה מקורות, בדרכים שונות. אין ספק שהן רק גוברות ונעשות מתוחכמות יותר", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully