וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזבת בטריקת דלת: קלינטון "איבדה את זה" בקונגרס

בהופעתה האחרונה בבית הנבחרים, במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי שבה נהרג שגריר ארה"ב, הגיבה מזכירת המדינה בזעם להאשמות: "העובדה היא שיש לנו ארבעה אמריקאים מתים". צפו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בהופעתה האחרונה בקונגרס, רגע לפני שהיא עוזבת את תפקידה כמזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון איבדה מעט את העשתונות. קלינטון, שהשתתפה בשימוע שנערך היום (רביעי) על מתקפת הטרור בקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב, הגיבה בזעם להאשמות לפיהן מחלקת המדינה שיקרה לאחר הפיגוע. היא גם דחתה באופן סופי את הטענות על התפקוד הכושל שלה באירוע, שבו נהרגו שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו.

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר 2013. AP
איבדה את העשתונות. קלינטון בשימוע/AP

במהלך השימוע הטיח הסנאטור רון ג'ונסון מתנועת מסיבת התה השמרנית האשמות קשות בקלינטון על תפקודה בתקרית ב-11 בספטמבר 2012. "הוטעינו בכך שהיו לכאורה הפגנות ושהמתקפה התפתחה משם, אך בקלות התברר אחר כך שלא כך היה", אמר ג'ונסון והוסיף: "העם האמריקני יכול היה לדעת זאת בתוך ימים".

קלינטון, שהשימוע שלה נדחה בעקבות אשפוזה בבית חולים כשהיא סובלת מקריש דם בראשה, לא נשארה אדישה להאשמות. "עם כל הכבוד, העובדה היא שיש לנו ארבעה אמריקנים מתים", הרימה מזכירת המדינה את קולה. "האם זה היה בגלל הפגנות או שזה היה בגלל חבר'ה שיצאו לטייל לילה אחד והחליטו שהם הולכים לרצוח כמה אמריקנים?", הוסיפה ותהתה: "מה זה משנה עכשיו?!". לדבריה, "העבודה שלנו היא לפענח מה קרה ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע ממקרים כאלה להישנות, סנאטור".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קלינטון שבה והביעה חרטה על האירוע. "כפי שאמרתי פעמים רבות מאז ה-11 בספטמבר, אני נושאת באחריות", הודתה קלינטון בפני ועדת קשרי החוץ של הסנאט. עם זאת, היא הבהירה כי לא היה לה תפקיד ישיר בטיפול בבקשותיהם של השגריר סטיבנס ודיפלומטים אחרים להגברת האבטחה: "לא ראיתי את הבקשות הללו. הן לא הגיעו אליי".

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר. רויטרס
חזרה ואמרה כי היא "נושאת באחריות". קלינטון/רויטרס

בחודש שעבר הכריז נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על הסנטור ג'ון קרי כמועמד לתפקיד מזכיר המדינה, במקומה של קלינטון. לדברי אובמה, קרי הוא "הבחירה המושלמת" להוביל את הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית בשנים הבאות. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בהכרזתו של הנשיא ברק אובמה על קרי לא השתתפה קלינטון, שכמה ימים קודם לכן התעלפה וסבלה מזעזוע מוח.

למרות הביקורת שחטפה בעקבות המתקפה בבנגזי, קלינטון עוזבת את משרתה כאחת השרות הפופולריות ביותר בקבינט של ברק אובמה, וכאישה הנערצת ביותר באמריקה, בסקרים שממתגים אותה כנחשקת הרבה יותר מאשר הגברת הראשונה, מישל אובמה. מסקר שנערך בארצות הברית עולה כי 57% מהדמוקרטים מעוניינים שהיא תרוץ לנשיאות, לעומת 16% בלבד שמעדיפים מועמד פוטנציאלי אחר: סגן הנשיא, ג'ו ביידן. בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, אינו מסתיר כי הוא מעוניין בחזרתה לבית הלבן.

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר 2013. AP
מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר 2013/AP
מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר. רויטרס
מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully