וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הושבע לכהונה שנייה, ביידן קרץ ל-2016

רויטרס

20.1.2013 / 19:50

רק מחר יתקיימו הנאומים והמצעדים החגיגיים, אך כבר הערב נשבעו נשיא ארה"ב וסגנו בפני שופטי העליון. אובמה ערך טקס קצר, ואילו ביידן חגג לצד עם מושלים ועם יועצי בחירות

צילום: רשת C-Span, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הושבע הערב (ראשון) לכהונה שנייה בתפקידו, בטקס קצר ופרטי שנערך בבית הלבן בנוכחות רעייתו ושתי בנותיו. מחר בבוקר ייערך לאובמה ולסגנו ג'ו ביידן טקס ההשבעה הפומבי, בגבעת הקפיטול בוושינגטון. אובמה הושבע הערב בפני נשיא בית המשפט העליון של ארצות הברית, ג'ון רוברטס. רוברטס השביע את אובמה לכהונתו הראשונה גם ב-2009, ונאלץ להשביעו שנית אחרי שהשניים שגו בהקראת נוסח השבועה. אובמה יישבע מחר על שני ספרי תנ"ך - האחד של הנשיא המנוח אברהם לינקולן, והשני של מנהיג השחורים, מרטין לותר קינג, שמחר מציינים בארה"ב 84 שנים להיוולדו.

מוקדם יותר היום הושבע גם סגן הנשיא לכהונתו השנייה. ג'ו ביידן, נוצרי קתולי, הושבע על ספר תנ"ך שנשמר במשפחתו מאז שנת 1893, ובחר לעמוד בפני שופטת בית המשפט העליון סוניה סוטומיור - השופטת ההיספנית הראשונה שמשביעה נשיא או סגן נשיא לכהונתו. בטקס צנוע שהתקיים במעון סגן הנשיא, הושבע ביידן, בן 70, מול כמה עשרות בני משפחה, ידידים קרובים – וגם כמה בכירים במפלגה הדמוקרטית. לפי ה"ניו יורק טיימס", ההשבעה מסמלת, אולי, את תחילת הקמפיין של ביידן לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו ב-2016. עיתונים אחרים שהתייחסו לנושא הבליטו את נוכחותם באירוע של יועצו הפוליטי של אובמה וראש קמפיין הבחירות שלו, דיוויד אקסלרוד, ושל מושלת ניו המפשייר מגי חסן, שמדינתה עורכת באופן מסורתי את הפריימריז הדמוקרטיים הראשונים מדי מערכת בחירות.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מושבע לכהונה שנייה. 20 בינואר 2013. רויטרס
אובמה מושבע בפני נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס/רויטרס

בשל החובה החוקתית לקיים את ההשבעה ב-20 בינואר, שנופל השנה על יום שבתון, אובמה וביידן מושבעים פעמיים. הטקס הרשמי התקיים היום, ורק מחר – יום שני - יתקיים הטקס הפומבי בגבעת הקפיטול לעיני קהל רב, וכ-800 אלף בני אדם צפויים להשתתף בצעדות ובאירועים השונים שילוו אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מושבע לכהונה שנייה. וושינגטון, 20 בינואר 2013. רויטרס
ביידן נשבע במעון סגן הנשיא, הערב/רויטרס

פרשנים בוושינגטון, המתבססים על גורמים בממשל, מעריכים כי נאום ההשבעה של אובמה יעסוק בצורך בפשרות פוליטיות ובקריצה ליריביו הרפובליקנים לגבי רצונו להגיע לפשרה במחלוקת על גובה תקרת החוב של הממשל. אובמה צפוי להדגיש את הערכים על פיהם נוסדה ארה"ב, שצריכים להדריך את המדינה גם במאה ה-21, ולעודד את אזרחיה להשמיע את קולם כדי להשפיע על המחוקקים. אובמה צפוי גם להציג את שאיפותיו ותקוותיו לכהונתו השנייה, כשבראש סדר העדיפויות שלו ניצבים הצורך להפחית את הגירעון, לאכוף את חוקי הנשק, להנהיג רפורמה בחוקי ההגירה ובחוקי האנרגיה הירוקה.

אחרי הנאום, הזוג אובמה יצטרף לסגן הנשיא ביידן ולאשתו ג'יל לארוחה. לאחר מכן יתקיים מצעד מפואר ואז משפחת אובמה תשתתף בנשף הרשמי, בו ירקדו אובמה והגברת הראשונה מישל את הריקוד המסורתי. בנשף יופיעו הזמרים המובילים בארה"ב, בהם ליידי גאגא, ביונסה, סטיבי וונדר, אלישה קיז וקייטי פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully