וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק נלחמת בנשק: לא יותר מ-7 קליעים במחסנית

רויטרס

16.1.2013 / 10:57

המחוקקים במדינת ניו יורק אישרו את צעדי האכיפה המחמירים ביותר נגד כלי-ירייה מאז הטבח בקונטיקט. המושל: "השכל הישר ניצח". בערב יציג אובמה תכנית אכיפה לאומית

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, חתם לפנות בוקר (רביעי) על אחד מחוקי אכיפת הנשק המחמירים ביותר בארצות הברית, שהוא הראשון מסוגו להיכנס לתוקף מאז הטבח בקונטיקט, שגבה את חייהם של 20 ילדים בבית הספר בעיר ניוטאון. "השכל הישר יכול לנצח", אמר קואמו. הערב יציג נשיא ארה"ב, ברק אובמה, תכנית אכיפה לאומית חדשה, בהתאם להמלצות שגיבש סגנו, ג'ו ביידן, לקראת העברתה להצבעה בקונגרס.

החוק אושר שלשום על ידי בית המחוקקים הרפובליקני של המדינה בבירה אולבני, ואושר לפנות בוקר גם בסנאט הנשלט על ידי המפלגה הדמוקרטית. שעה קלה לאחר מכן, אישר בחתימתו המושל קואומו את החוק. איגוד הרובאים הלאומי (NRA) מסר כי מדובר בחוק דרקוני שאושר בצורה נמהרת וכי "מזימות" מסוג אלה נכשלו בעבר. "לחוק לא תהיה השפעה על הפשיעה או על בטיחות הציבור", נמסר מלובי הנשק.

המושל אנדרו קואומו וחברי הסנאט של ניו יורק. אולבני, 15 בינואר 2013. Mike Groll, AP
מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, נואם בפני המחוקקים באולבני/AP, Mike Groll

החוק קובע מאסר עולם ללא אפשרות חנינה במדינת ניו יורק לכל מי שרוצח מגיש עזרה בזירת אסון. סעיף זה, המכונה "סעיף וובסטר", נקרא על שם מתקפה שאירעה עשרה ימים אחרי הרצח בקונטיקט, כשתושב ניו יורק הצית את ביתו וירה למוות בכבאים שהזעיק למקום.

לא יותר משבעה קליעים במחסנית

החוק אמנם אינו אוסר לרכוש כלי-ירייה ארוכים, אך מגביל את היכולת להתחמש בהם, משום שהוא אוסר לרכוש מחסניות של יותר משבעה קליעים, במקום עשרה קליעים כנהוג כיום, והחוק דורש מכל בעלי כלי-הירייה להירשם במשטרה תוך שנה. לפי החוק החדש, ניו יורק תהיה המדינה הראשונה בארה"ב שתעקוב במאגר מידע גם אחרי רוכשי קליעים ומחסניות - ולא רק אחרי רוכשי כלי-ירייה, ותחייב גם אותם בבדיקת-רקע פסיכיאטרית. בנוסף, סוחרי נשק ותחמושת יהיו מחויבים לדווח למשטרה בכל מקרה שאדם רוכש קליעים או מחסניות בכמות חריגה.

לפי תקנות חדשות שהוכנסו לחוק, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים יהיו מחוייבים לדווח למשטרה כאשר מתעורר חששם שאדם הנמצא בטיפולם עלול לעשות שימוש מסוכן בנשק, ותוחמר הענישה על נשיאת כלי-ירייה בקרבת בתי ספר, ועל שימוש בכלי-ירייה בקרבות רחוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully