וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "אפשר שנישאר באפגניסטן גם אחרי 2014"

על אף האיום של הטאליבן כי יפתח במלחמה אם הכוחות לא יעזבו עד סוף השנה הבאה, הודיעה ארצות הברית כי הישארותה עומדת על הפרק. השבוע צפוי נשיא אפגניסטן להיפגש עם אובמה

ממשל אובמה לא פוסל את האפשרות כי הכוחות האמריקאיים באפגניסטן יישארו שם גם אחרי 2014 – כך אמר אתמול (שלישי) לעיתונאים המשנה ליועץ לביטחון לאומי, בן רודס. ההצהרה יצאה מהבית הלבן בשבוע שבו אמור להגיע נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, לפגישה עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "זו עמדה שאנו נשקול", אמר רודס במסיבת עיתונאים לקראת ביקורו של קרזאי ביום שישי האחרון, בתשובה לשאלה אם ארצות הברית תציג מדיניות של "אפס אפשרויות אחרות" בדיוניה על הפחתת הכוחות עד לעזיבתם בשנה הבאה.

פגישה בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לנשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, ניו יורק, 20 בספטמבר 2011. רויטרס
אובמה וקראזי, בחודש ספטמבר האחרון/רויטרס

גורמים רשמיים אמרו בשיחות סגורות כי הבית הלבן שקל אופציה לשמירת 3,000 עד 9,000 חיילים באפגניסטן, אך לדברי רודס, "יחלפו חודשים עד שתתקבל החלטה הסופית". ביום שבת איים ארגון הטאליבן כי יפתח במלחמה מתמשכת אם יישארו חיילים זרים על אדמת המדינה אחרי סוף שנת 2014. "אם אמריקה רוצה להותיר מספר קטן או גדול של כוחות לזמן שאינו רלוונטי, המשמעות היא מלחמה והרס שימשיכו באזור", נכתב בהצהרת הטאליבן.

בפגישתם של אובמה וקרזאי שתתקיים לקראת סוף השבוע, ידונו השניים בעתיד היחסים בין המדינות. בין היתר הם צפויים לשוחח על הסכם ביטחון ארוך טווח ביניהן, כשהחיילים האמריקאיים שנותרו באפגניסטן יעמדו בראש סדר היום. אחרי למעלה מעשור של נוכחות אמריקאית באפגניסטן, מלחמה ומאמצים לבנות ולאמן כוחות אפגניים באדמתם, עדיין אין תמונה ברורה על המצב בקאבול הבירה. הקהילה הבינלאומית חוששת מהעתיד לבוא, עם עזיבתם של 66 אלף החיילים האמריקאיים הנותרים בסוף 2014. אחרים מאמינים כי אפגניסטן מוכנה לנסיגה, אך עם זאת, כאמור, נראה כי בבית הלבן לא התקבלה עדיין ההחלטה הסופית על מועד עזיבת הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully