וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה מתקשה להכריע: צ'אווס יכהן ללא השבעה?

בעוד יומיים אמור להתקיים טקס ההשבעה של הנשיא אשר מאושפז בקובה וכעת מתווכחים באופוזיציה ובקואוליציה האם השבעה בלעדיו תפגע בחוקה. "אין כאן מונרכיה ואנחנו לא קובה"

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, הנריק קפרילס, פנה אל בית המשפט העליון במדינה בדרישה להכריע במחלוקת עם הממשלה - האם השבעתו של הנשיא החולה, הוגו צ'אווס, יכולה להידחות באופן חוקי? מנהיג האופוזיציה אמר היום (שלישי) כי חוקת המדינה קובעת באופן ברור כי הנשיא המכהן מסיים את כהונתו ב-10 בינואר. קולות אחרים באופוזיציה אומרים כי לא ניתן לדחות את ההשבעה באופן חוקי וכי האסיפה הלאומית צריכה לקחת את מקומו של צ'אווס באם לא ישוב ביומיים הקרובים מקובה, שם הוא מאושפז בעקבות ניתוח קשה שעבר וכעת סובל מסיבוכים. חוקת ונצואלה קובעת כי ההשבעה הנשיאותית צריכה להינתן בפני המחוקקים באסיפה הלאומית ב-10 בינואר ואף מצוין כי אם אין ביכולותיו לעשות כן הוא יכול להישבע בפני בית המשפט העליון.

מתפללים בוונצואלה להחלמתו של הנשיא הוגו צ'אווס. רויטרס
הסבירות כי יגיע להשבעתו שואפת לאפס. מתפללים לשלומו של צ'אווס/רויטרס

עמיתיו של צ'אווס, אשר הערב הוחלט סופית כי לא יגיע להשבעתו, טוענים כי ניתן לדחות את השבעתו לכהונה נוספת. "בית המשפט חייב להגיב", אמר קפרילס, שהפסיד במרוץ לנשיאות לצ'אווס, שעומד בראשות ונצואלה מאז שנת 1999 ובאוקטובר נבחר לכהונה נוספת. "אין כאן מונרכיה ואנחנו לא קובה". סגן הנשיא, ניקולס מדורו קרא להשבעה "עניין פורמלי" ואמר כי עמדת האופוזיציה אינה רציונלית ומפרשת את החוקה באופן שגוי. לפני ניתוחו בקובה אמר צ'אווס שבמידה ולא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו, על מדורו להתמנות למחליפו. קפרילס מצדו אמר כי "מדורו לא נבחר".

צ'אווס בן ה-58 אשר סובל זה זמן מה ממחלת הסרטן, לא הופיע בפומבי מאז הניתוח שעבר ב-11 בדצמבר בקובה. אתמול נמסר כי "מצבו יציב" בעודו מתאושש, אחרי שבסוף השבוע שעבר סבל מסיבוכים שנגרמו מדלקת ריאות חמורה ממנה סבל. זה היה הניתוח הרביעי שעבר צ'אווס לטיפול במחלת הסרטן בה לקה. "הזיהום הוביל לאי ספיקת ריאות", אמר בהצהרה מקראקס שר ההסברה, ארנסטו וילגס. ביום רביעי קראה ממשלת ונצואלה לאזרחי המדינה להתעלם משמועות ו"מדברי שנאה" על הידרדרות במצבו הרפואי של צ'אווס. עם זאת ההצהרה האחרונה מקראקס מוכיחה כי צ'אווס אכן נאבק על חייו בשל "דלקת ריאות חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully